سئو بوی: روز گذشته رهبران برخی شرکت های فناوری بزرگ همچون مارک زاکربرگ در مقابل کنگره آمریکا شهادت دادند. آنها متهم شدند که دستان شان به خون کودکان آلوده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، روز گذشته در جلسه استماع شرکت های فناوری درباره ی لطمه های پلت فرم های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان، سناتورهای آمریکایی رهبران بزرگترین رسانه های اجتماعی را به چالش کشیدند و اعلام نمودند کنگره باید هرچه سریع تر قانونی وضع کند. این در حالیست که یکی از قانونگذاران آمریکا شرکت های فناوری را متهم کرد که به سبب ناتوانی از صیانت از کودکان در مقابل تهدیدهای بیش از پیش مهاجمان جنسی در پلت فرم هایشان، دستانشان به خون آلوده است. جلسه استماع کنگره آمریکا تازه ترین تلاش قانونگذاران برای برطرف نمودن نگرانی های والدین و کارشناسان سلامت روانی در خصوص آنست رسانه های اجتماعی سودآوری را بر ایجاد دستورالعملی برای صیانت از کودکان در مقابل لطمه های پلت فرم هایشان، ترجیح می دهند. سناتور لیندزی گراهام در این نشست خطاب به مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرائی متا پلتفرمز اظهار داشت: شما و شرکت های دیگری که در مقابل کنگره حاضر شده اید، دستان شما به خون آلوده شده است. محصول شما مردم را می کشد. زاکربرگ در کنار لیندا یاکارینو (مدیر ارشد اجرائی ایکس)، ایوان اشپیگل (مدیر ارشد اجرائی شرکت اسنپ)، شو زی چو (مدیرارشد اجرائی تیک تاک) و جیسون سیترون (مدیر ارشد اجرائی دیسکورد) در کنگره آمریکا شهادت داده اند. بگفته سناتور دیک دوربین رئیس کمیته قضایی سنا، آمار مرکز ملی کودک گمشده و مورد سواستفاده قرار گرفته، حاکی از افزایش بی سابقه اخاذی جنسی مالی است. در این نوع از اخاذی مجرم افراد زیر سن قانونی را فریب می دهد تا تصاویر و ویدئو های هرزنگاری برای او بفرستند. دوربین در این نشست اظهار داشت: افزایش بی سابقه سواستفاده جنسی از کودکان فقط یک دلیل دارد و آنهم تغییرات در تکنولوژی است. همزمان با شروع پروسه استماع، کمیته ویدیویی را نمایش داد که در آن کودکان درباره ی قربانی شدن در رسانه های اجتماعی سخن گفتند. در سالن برگزاری مراسم نیز برخی از والدین تصاویر فرزندانشان را نشان می دادند که به سبب رسانه های اجتماعی لطمه دیده بودند. برخی والدین زاکربرگ را حین خواندن بیانه اش هو کردند. در این نشست سناتور جاش هاوی، زاکربرگ را به چالش کشید تا بطور مستقیم از خانواده ها عذرخواهی کند. زاکربرگ نسبت به آن چه برسر خانواده ها آمده اظهار تاسف کرد و سپس متعهد شد فعالیت بیشتری برای جلوگیری از لطمه به کودکان انجام دهد، اما در اظهارات او نشانی از قبول مسؤولیت تسهیل جلوگیری از سواستفاده از کودکان وجود نداشت.
اعضای کمیته سنا کپی از ایمیل های داخلی شرکت متا را نشان دادند که طبق آنها زاکربرگ درخواست مدیران ارشد سیاست گذاری متا برای استخدام ۴۵ تا ۸۴ مهندس جهت فعالیت روی ارتقای ایمنی را رد کرده بود. از طرف دیگر یاکارینو اعلام نمود ایکس از قانون STOP CSAM پشتیبانی می کند. این لایحه با هدف وادار کردن شرکت های فناوری به قبول مسؤولیت درباره ی محتوای آزار جنسی کودکان ارائه شده و به قربانیان اجازه می دهد تا از پلت فرم ها و فروشگاه های اپلیکیشن شکایت کنند. همین طور چو مدیر ارشد اجرائی تیک تاک نیز با سوالات سختی روبرو شد که تعدادی از آنها حاکی از لطمه رساندن این اپ به سلامت ذهنی کودکان بودند. چو در پاسخ به سوالات گراهام اعلام نمود بیش از ۲ میلیارد دلار برای کوشش های ایمنی و اعتماد صرف می کند.


منبع:

You may also like