به گزارش سئو بوی، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: پیامرسان های بومی در مجموع بیشتر از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت کاربران پیام رسان های بومی در کشور اظهار داشت: هم اکنون پیام رسان های روبیکا، ایتا، بله، گپ، آی گپ و سروش پلاس ماهانه در مجموع بیشتر از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.
وی اضافه کرد: به ترتیب پیام رسان های روبیکا با ۴۴ میلیون و ایتا با حدود ۳۰ میلیون، بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: پیام رسان ایتا با تجربه رشد ۸ برابری طی ۱۸ ماه گذشته و بعد از آن پیام رسان روبیکا با تجربه رشد ۳ برابری طی همان بازه زمانی، بیشترین رشد را از منظر کاربران فعال ماهانه به خود اختصاص داده اند.
مظفری در ادامه به افزایش کاربری و خدمات پیام رسان های بومی اشاره و خاطرنشان کرد: همینطور طی یکسال گذشته پیام رسان ها تلاش کردند علاوه بر اضافه کردن خدماتی نظیر پیام های صوتی و تصویری، گروههای صوتی و همینطور خدماتی نظیر دریافت کد پستی و یا خلافی خودرو، کاربری خویش را افزایش داده و علاوه رفع نیاز پیام رسانی، خدمات کاربردی را هم ارائه نمایند.
وی امکان اتصال متقابل را یکی از امکاناتی دانست که پیام رسان های ایرانی را از پیام رسان های خارجی متمایز می کند و در این خصوص اظهار داشت: یکی از امکاناتی که پیام رسان های ایرانی را از انواع مشابه خارجی متمایز می کند، امکان اتصال متقابل (MXB) است که کاربران می توانند بدون در نظر گرفتن نوع پلت فرم به تبادل پیام بپردازند. بله، ایتا، آی گپ و گپ پیام رسان هایی هستند که هم اکنون به یکدیگر متصل اند و کاربران آنها می توانند پیام های متنی خویش را تنها با نصب یکی از این پیام رسان ها رد و بدل کنند. تا کنون بیشتر از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیام رسان ها بهره برده اند.
مظفری افزود: از مهم ترین اهداف ایجاد امکان اتصال متقابل (MXB)، سهولت استفاده برای کاربران در برقراری ارتباطات، افزایش رقابت بین پیام رسان های کوچک تر، افزایش محدوده مخاطبان کسب و کار، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان پیام ها و پیشگیری از حملات فیشینگ و اسپم است.

You may also like