به گزارش سئو بوی، برنامه ریزی جهت عرضه خدمات بهتر به زائرین، جزئیاتی جدید از برگزاری نمایشگاه الکامپ و راه اندازی گمرک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات بعضی از مهم ترین خبرهایی بودند هفته آخر خرداد ماه منتشر شدند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به ماه محرم و بعد از آن اربعین سازمان ها و وزارت خانه ها درصدد برنامه ریزی جهت ارائه ی خدمت به زائرین هستند. درهمین رابطه اواسط هفته ای که گذشت جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین به ریاست وزیر ارتباطات و با حضور روسای شرکت ها و سازمان های تابعه و مسئولان مرتبط این وزارت خانه برای ارائه خدمات با کیفیت و متنوع به زائرین اربعین حسینی برگزار گردید. در این نشست مقرر شده که سال جاری با پیگیری و تأکیدات وزیر ارتباطات خدمات و سرویسهای بهتر و متنوع تری نسبت به سال قبل به زائرین اربعین عرضه شود که در این حوزه اطلاع رسانی صورت می گیرد.

همچنین عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه جلسه هیأت دولت روز چهارشنبه در رابطه با چند مبحث مهم مانند سرعت اینترنت، تولید گوشی داخلی، تصویب معافیت مالیاتی کسب و کارها و سایر موارد صحبت کرد. به صورت مثال وی خاطرنشان کرد شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می کنند. طرح فیبرنوری که حالا حدود ۳/۵ میلیون زیر پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت ها را در شهرهایی که آنها سرویس واگذار کرده اند تا هزار مگابیت بر ثانیه به اینترنت مردم سرعت داده است و الان در بیشتر از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است و در تلاش هستند تا آخر سال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

از سوی دیگر سرعت اینترنت یکی از عامل های کیفی خدمات اینترنتی به حساب می آید و از مهم ترین دغدغه های کاربران اینترنتی به حساب می آید در همین رابطه وبسایت Speedtest یکی از سایت هایی است که شاخصهای جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می کند. ازاین رو هفته پایانی خرداد ماه با خبر افزایش صددرصدی سرعت اینترنت همراه در ایران آغاز شد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابتدای این هفته توضیحاتی پیرامون رتبه بندی سرعت اینترنت کشورهای دنیا توسط سایت جهانی اسپیدتست ارائه نمود. بر اساس گزارش عرضه شده توسط وزارت ارتباطات سرعت اینترنت ثابت هم از حدود ۹.۵ مگابیت بر ثانیه در شروع دولت به ۱۲.۶ مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده که بهبود ۳۳ درصدی را نشان داده است.

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ که به علت شیوع بیماری کرونا چند سال برگزار نشد، سال جاری مقرر است از تاریخ ۴ تا ۷ تیرماه سالجاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردد ازاین رو در هفته ای که گذشت جزئیات جدیدی از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ اعلام گردید.

برای نمایشگاه الکامپ فضایی به وسعت ۴۰ هزار متر اختصاص داده شده و تابحال ۴۷۰ تا ۴۸۰ شرکت، فضایی را به میزان ۲۳ هزار متر مربع به خود اختصاص داده اند. همینطور همه اپراتورها و خیلی از سازمان ها مرتبط دولتی هم در این رویداد حضور دارند. ۱۰ شرکت و ۷۰ میهمان خارجی از کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، عراق، پاکستان، چین، ارمنستان و… حضور خواهند داشت.

مرکز ملی تبادل اطلاعات یا گذرگاه خدمات دولت از مهم ترین اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در جهت پیاده سازی دولت الکترونیکی است که برای پاسخگویی به تعهدات محوله در برنامه پنجم و آئین نامه اجرایی آن و هم بر مبنای ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیکی مصوب شورایعالی فناوری اطلاعات به این کار اقدام نموده است. درهمین رابطه سازمان فناوری اطلاعات در تازه ترین گزارش خود اعلام نموده است گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به صورت عمده عرضه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد، در فروردین ماه، ۱۹۴۹ خدمت و در اردیبهشت با افزودن ۶۳ سرویس جدید، ۲۰۱۲ خدمت را در خود جای داده است.

آمارها نشان می دهد، برترین دستگاههای سرویس دهنده در اردیبهشت ۱۴۰۲ بر مبنای تعداد تراکنش های صورت گرفته به ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست ج. ا متعلق می باشد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته اولین جلسه هم اندیشی فعالان بخش خصوصی حوزه دستیار صوتی هوشمند هم با هدف شناسایی چالش ها و اقدامات لازم برای موفقیت محصول و بازار دستیار صوتی در کشور با حضور علی اصغر انصاری-معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- و محمدرضوی زاده- رئیس پژوهشگاه -ICT برگزار در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
راه اندازی گمرک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات دیگر خبر مهمی بود که در این هفته منتشر شد؛ اکبر قنبرپور- معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام در این حوزه گفته است با رایزنی هایی که تابحال داشته اند، پیش نویس دستورالعمل گمرک آی سی تی آماده شده است. نیاز است مساله ارزش گذاری در دستورالعمل گنجانده شود و گمرک هم این وظیفه را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسپارد.

در ابتدای این نشست نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور کلیات درخواست صنف از وزارت ارتباطات برای همکاری با بخش خصوصی را در شش محور بیان کرد که میتوان به تأمین اعتبارات برای بومی سازی، ترغیب سرمایه گذاری داخلی و خارجی از راه پیگیری معافیت های مالیاتی و تضمین های بازگشت سرمایه، ترغیب کردن صنایع بزرگ به بکارگیری دستیار صوتی در محصولات، اجبار دستگاههای دولتی به هوشمندسازی خدمات با بکارگیری دستیار صوتی، فرهنگ سازی برای سوق یافتن کسب و کارهای اینترنتی به بکارگیری دستیار صوتی هوشمند و عرضه زیرساخت های لازم پردازشی و ارتباطی اشاره نمود.





منبع:

You may also like