به گزارش سئو بوی، وزیر ارتباطات اظهار داشت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام نماییم، چونکه بر مبنای آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح فیبر نوری، اظهار داشت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام نماییم چونکه بر مبنای آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه بیشتر می شود سرعتی که هم اکنون حدود ۱۰ مگابیت در ثانیه است.
وی اضافه کرد: در بیشتر از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا آخر سال حداقل بخشی از شهرها زیر پوشش قرار بگیرند.
زارع پور عنوان کرد: دولت این تسهیل را فراهم نموده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتیکه صورت های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.
وزیر ارتباطات ضمن اشاره به مصوبه امروز هیأت دولت خاطرنشان کرد: بر طبق این مصوبه آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی کتاب ها که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده اند از معافیت مالیاتی برخوردار شده و امکان خوبی است برای فعالیت کسب و کارهایی که در صفحه های داخلی فعالیت کنند.
وی ضمن اشاره به مهاجرت کسب و کارهای داخلی از سکوهای داخلی به سبک های خارجی به سبب پرداخت مالیات اظهار داشت: دولت این تسهیل را فراهم نموده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتیکه صورت های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.
زارع پور خاطرنشان کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کارها در بستر فضای مجازی دانست.
وزیر ارتباطات در مورد صنعت فضایی کشور، اظهار داشت: برنامه ۱۰ ساله صنعت فضای کشور را سال قبل تصویب کردیم و اوایل سالجاری رئیس جمهور آنرا ابلاغ نمود.
وی ادامه داد: مطابق برنامه ۱۰ ساله در برنامه هفتم توسعه ضمانت قانونی برای تحقق برنامه دستگاه فضایی کشور را مد نظر قرار دادیم تا ان شاءالله با همکاری مجلس بتوانیم ساختار حقوقی و قانونی لازم برای اجرای این برنامه را فراهم نماییم.
زارع پور در مورد برنامه های وزارت ارتباطات برای سهولت سفر زائرین اربعین، عنوان کرد: ستاد برگزاری اربعین را در وزارت خانه تشکیل داده ایم و در تلاش هستیم بسته خدمات فناورانه را برای زائرین اباعبدالله الحسین ضد السلام فراهم نماییم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: با وزارت ارتباطات عراق رایزنی می نماییم تا خدمات بهتری را به مردم عزیزمان ارائه نمایند. همینطور در تلاش هستیم بسته های رومینگ مناسب تری را نسبت به سال قبل برای زائرین فراهم نماییم.


منبع:

You may also like