اندونزی می خواهد قوانین سختگیرانه ای را برای مقابله با تخلفات پلت فرم های آنلاین وضع کند و آنها را در صورت بی توجهی جریمه و مجازات کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، بازار پلت فرم های آنلاین در اندونزی یک بازار ۷۰ میلیارد دلاری است و مدیریت صحیح آن برای پیشگیری از آزار و اذیت مجازی، انتشار اخبار دروغین، کلاهبرداری و هرگونه مزاحمت به دغدغه ای جدی در اندونزی تبدیل شده است.
مقامات اندونزی معتقدند برای وادار کردن پلت فرم های اینترنتی و شبکه های اجتماعی به حذف سریع محتوای «غیرقانونی» به قوانینی سختگیرانه نیاز است. اندونزی از نظر تعداد کاربران، یکی از ۱۰ بازار برتر در سرتاسر جهان برای شرکتهای اینترنتی مانند یوتیوب، گوگل، تیک تاک، توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و غیره است.
به بعضی از مدیران شرکتهای آنلاین در اندونزی، در مورد این قوانین تازه توضیح داده شده و این شرکت ها که به طور عمده آمریکایی هستند مدعی شده اند رعایت این اقدامات دشوار خواهد بود، هزینه های عملیاتی آنها را زیاد می کند و می تواند آزادی بیان را در چهارمین کشور پرجمعیت جهان کم کند.
قوانین جدید شرکتهای اینترنتی در اندونزی را ملزم خواهد نمود تا محتوایی را که غیرقانونی تلقی می شود ظرف مدت چهار ساعت حذف نمایند، البته اگر درخواست دولت بعنوان یک درخواست «فوری» اعلام گردد.
سایر درخواست ها، که می توانند از هر سازمان دولتی عرضه شوند، باید ظرف ۲۴ ساعت برآورده شوند. این قوانین که توسط وزارت های دارایی و ارتباطات اندونزی تهیه می شود، مقرر است بزودی نهایی شده و از ماه ژوئن یعنی سه ماه دیگر اجرایی شوند.
مقامات اندونزیایی به شرکتهای اینترنتی گفته اند که درخواست های «فوری» دولت شامل محتوایی می شود که در زمینه هایی مانند «امنیت، تروریسم و نظم عمومی، محافظت از کودکان و هرزه نگاری» حساس تلقی می شود.
پس از دریافت یک شکایت رسمی، شرکت ها به ازای هر مورد از محتوای پاک نشده جریمه می شوند و جریمه ها در صورت بی توجهی افزایش می یابد. مقدار جریمه ها هنوز نهایی نشده است، اما امکان دارد به میلیونها روپیه برسد. پلت فرم هایی که در موارد مختلف از درخواست های دولت پیروی نکنند امکان دارد در اندونزی مسدود شوند و کارکنان آنها با تحریم های کیفری روبرو شوند.


منبع:

You may also like