سئو بوی: درحالیکه بر طبق قانون بودجه سال جاری باید از درآمد حاصل از تبلیغات کاربران بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه های کاربر محور مالیات گرفتن شود، اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی حاکی از آنست که نخستین فهرست اطلاعات این افراد به این سازمان ارسال شده و برای گرفتن مالیات از آنها باید تا اختتام امسال و تکمیل اظهارنامه ها صبر کرد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، بر طبق بند ذ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ امسال، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد است که فرهاد دژپسند_ وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی در مردادماه سالجاری بخشنامه اجرائی گرفتن مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده را ابلاغ نمود.
دراین زمینه، سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری ارائه شده توسط آنها را تهیه نماید و در تارنمای سازمان، در منظر عموم قرار دهد که طبق گفته معاون سابق سازمان امور مالیاتی، به سبب قانون مالیات های مستقیم و با آخرین اصلاحاتی که در آن صورت گرفته است، درآمد واقعی هر شخصی شامل اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه های کاربر محور نیز بر طبق بررسی صورت حساب ها و حساب های بانکی و استناد به مدارک و اسناد مشخص و بعنوان ماخذ محاسبه مالیات تعیین می شود.
هم اکنون، بررسی آخرین وضعیت گرفتن مالیات از اینفلوئنسرها حاکی از آنست که برای گرفتن مالیات دراین زمینه باید منتظر ماند تا اظهارنامه های مالیاتی تکمیل و ارسال شود تا در سال آینده نسبت به مطالبه مالیات اقدام گردد.

کمتر از ۵۰۰ هزار فالوئر هم داشته باشید، مالیات می دهید
البته، بر طبق اعلام محمد مسیحی_ معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی به ایسنا، این سازمان وظیفه خود در امتداد گرفتن مالیات از اینفلوئنسرها در سالجاری در خصوص تدوین دستورالعمل ها و ابلاغ آنها را انجام داده است.
از طرف دیگر، نخستین فهرست از کاربران رسانه های کاربر محور با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده به سازمان امور مالیاتی ارسال شده و این روند همچنان ادامه دارد.
فارغ از آخرین وضعیت گرفتن مالیات از اینفلوئنسرها، از زمان تصویب این قانون تا حالا انتقادات کارشناسی بسیاری به این مصوبه عنوان شد که یکی از آنها در خصوص این است که تعداد فالوور نمی تواند معیار مناسبی برای درآمدزا بودن صفحات شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شود.
دراین زمینه، درحالیکه قانون بودجه محدوده ۵۰۰ هزار دنبال کننده را شرط گرفتن مالیات قرار داده است، اعلام سازمان امور مالیاتی حاکی از آنست که ملاک این سازمان برای گرفتن مالیات دراین زمینه درآمد کاربران است نه تعداد دنبال کنندگان آنها.
به شکلی که مسیحی_ معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی معتقد می باشد رسیدگی به مالیات اینفلوانسرها آستانه خاصی ندارد و رسیدگی مالیاتی را برای کاربران دارای کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده هم که از محل تبلیغات درآمد داشته باشند، اعمال می کند.




منبع:

You may also like