به گزارش سئو بوی مدیرعامل شرکت ملی پست نمایشگاه برگزاری نمایشگاه مجازی تمبر ایران و ارمنستان را سرفصلی تازه برای توسعه همکاریهای پستی در آینده دانست.
به گزارش سئو بوی به نقل از شرکت ملی پست، نمایشگاه مجازی تمبر ایران و ارمنستان، با همکاری موزه ارتباطات و موزه ملی ارمنیان (اسقف ارداک مانوکیان) امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ با حضور معاون وزیر ارتباطات، سفیر ارمنستان در ایران، نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیته ملی موزه های ایران، روسای موزه های ارتباطات و ارامنه برگزار و در حاشیه آن از تمبر کلیسای تادئوس مقدس رونمایی گردید.
رمضانعلی سبحانی فر در این مراسم با بیان اینکه این رویداد فرهنگی می تواند تقویت مراودات پستی دو کشور را در بر داشته باشد، آمادگی پست ایران را برای توسعه همکاری ها اعلام نمود. وی ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور در زمینه ارسال مرسولات از راه مرز ایران وارمنستان، خواهان از سرگیری این امر و بهره گیری از ظرفیت های پست دوکشور جهت خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، تمبر را یکی از معتبرترین داشته های فرهنگی کشورها برشمرد و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های تمبر مشترک با کشورها، همواره در انتقال تاریخ و فرهنگ نقش ویژه ای دارد. تمبر در کنار ارزش های هنری و زیباشناختی اش بعنوان یک رسانه ارتباطی موثر به حساب می آید. این رسانه با قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیرش، نقش های گوناگونی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی و غیره ایفا می کند.
سبحانی ­فر درمورد انتشار تمبر کلیسای تادئوس مقدس توسط پست ایران اظهار داشت: حضور این تمبرها در کشورهای مختلف جهان نشان دهنده روابط نزدیک ارمنستان و ایران خواهد بود که قدمتی دیرینه دارد و این گونه اقدامات فرهنگی گام مهمی در جهت تحکیم دوستی دو کشور است.
آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران هم در این مراسم با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی سبب تقویت دوستی و مراودات کشورها خواهد شد، از وزیر ارتباطات و مدیرعامل پست ایران در جهت تمرکز بر روابط دو کشور قدردانی کرد. وی تمبر را نقطه عطفی در تاریخ روابط کشورها خواند و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های مشترک تمبر و رونمایی از تمبرهای مختلف، نشان دهنده فرهنگ غنی و پربار کشورهاست.

تمبر یادبود کلیسای تادئوس مقدس رونمایی شد
تمبر یادبود کلیسای تادئوس مقدس در حاشیه نمایشگاه مجازی تمبر ایران وارمنستان با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست رونمایی گردید. “تمبر مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان” هم در سال ۱۳۹۶ با نمایی از “مسجد کبود ایروان” و “کلیسای ناجی مقدس اصفهان” رونمایی و انتشار یافته بود.
‫ در این نمایشگاه که به صورت مجازی برگزار می شود، تمبرهای نوروزی ایران و گزیده ای از تمبرهای ارمنستان به معرض نمایش گذاشته شده است. ‫علاقمندان می توانند فیلم کامل مراسم افتتاحیه این نمایشگاه را که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام موزه ارتباطات پخش گردید، در صفحه رسمی شرکت ملی پست در شبکه اجتماعی آپارات به نشانی https: //www.aparat.com/nationalpost/ مشاهده کنند.
کلیسای “تادئوس مقدس” یا “قره کلیسا” که در تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۰۸، در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، نام کلیسایی تاریخی در استان آذربایجان غربی ایران و در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده است.




منبع:

You may also like