اسناد دادگاه در ارتباط با یک پرونده قاچاق سلاح در نیویورک نشان داده است اف بی آی احیانا راهی برای دسترسی به پیامهای خصوصی در پیام رسان رمزگذاری شده سیگنال طراحی نموده است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، اسناد دادگاه که توسط وزارت دادگستری آمریکا تنظیم شده و توسط فوربس مشاهده شده، اسکرین شاتهایی از پیامهای سیگنال بین افرادی که درمورد تجارت غیرقانونی سلاح و قتل صحبت می کردند را نشان داده است.

این اسکرین شاتها نشان داده است که سیگنال در گوشی آیفون این افراد بعد از گشوده شدن قفل آنها، رمزگشایی شده است.

هنوز مشخص نیست اف بی آی از چه ابزارهایی برای دور زدن رمزنگاری این اپلیکیشن پیام رسان بهره برده است اما دو ابزار فنی مهم که توسط این سازمان برای بازیابی اطلاعات در گوشی آیفون استفاده می شوند، GrayKey و Cellbrite هستند.

ولادیمیر کاتالوف، موسسه شرکت روسی الکام سافت به فوربس اظهار داشت: بر این باور است که اف بی آی از GrayKey در پرونده قاچاق سلاح بهره برده است.

در ماههای اخیر سیگنال بعنوان یک ابزار ارتباطی مطمئن محبوبیت فزاینده ای یافته و خیلی از کاربران از واتس اپ که متعلق به فیسبوک است، به سیگنال کوچ کرده اند و دانلود این اپلیکیشن در فروشگاههای برنامه اپل و گوگل رشد قابل ملاحظه ای داشت.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، شرکت آنالیز داده حسگر تاور ماه گذشته اعلام نمود سیگنال در فروشگاههای اپل و گوگل در فاصله پنجم تا ۱۲ ژانویه ۱۷.۸ میلیون بار دانلود شد که ۶۱ برابر در مقایسه با ۲۸۵ هزار دانلود در هفته قبل از آن افزایش داشت. تلگرام هم در مدت مذکور ۱۵.۷ میلیون بار دانلود شد که حدودا دو برابر ۷.۶ میلیون دانلود در هفته قبل از آن بود.





منبع:

You may also like