عدم محاسبه حجم دیتای داخلی به صورت نیم بها، عدم انتقال دیتا به سیمکارت بعدی در هنگام نقل وانتقال سیمکارت، محاسبه هزینه برای IP آدرس های مراکز آموزشی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه که باید خدمات اینترنت مجانی دریافت می کردند، سوءاستفاده از خدمات ارزش افزوده از مصادیق گران فروشی و کم فروشی اپراتورهاست که کاربران می توانند با رفتن به سامانه های نظارتی، شکایت خویش را اعلام کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، رعایت حق الناس شعار کلیدی و حفظ حقوق مشترکان وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تابحال هرگاه از راه سامانه نظارتی ۱۹۵.cra.ir با شکایت مردم و تضییع حقوق کاربران روبرو شده، بی درنگ اپراتوهای عرضه دهنده خدمات را موظف به جبران خسارت احتمالی کاربران کرده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی «ایران هوشمند»، اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رعایت حق الناس بعنوان شعار کلیدی و حفظ حقوق مشترکان بعنوان وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار داده است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش دارد به شکل جدی هر جا گران فروشی یا کم فروشی صورت گرفت آنرا متوقف و خسارت احتمالی را جبران کند.
این مورد در دو سال قبل در چارچوب مواردی همچون عدم محاسبه حجم دیتای داخلی به صورت نیم بها، عدم انتقال دیتا به سیمکارت بعدی در هنگام نقل وانتقال سیمکارت، محاسبه هزینه برای IP آدرس های مراکز آموزشی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه تاییدشده از جانب وزارت علوم که باید خدمات اینترنت مجانی دریافت می کردند، سوءاستفاده از خدمات ارزش افزوده، تضمین و جبران سرعت درخواستی کاربران در چارچوب اصلاح صورت حساب برای کاربرانی که سرعتی خریداری شده را دریافت نکرده بودند و موارد دیگر بوده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، پشتیبانی و عرضه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیمکارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته های ترکیبی، همواره از مصداق های پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است.
رگولاتوری پرصد برخط و مستمر وضعیت پاسخگویی اپراتورها به شکایات مشترکان، برگزاری جلسات مختلف با مدیران دارندگان پروانه ها و تاکید بر پاسخگویی بموقع شکایات و درخواست های مشترکان، ایجاد وحدت رویه در نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات با مبحث مشابه در قالب تعهدات پروانه اعطایی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر قوانین و مقررات مرتبط، راه اندازی سامانه های نظارتی مختلف مانند xdslplus، نت سنج را با هدف حل ریشه ای شکایات پرتکرار در سامانه ۱۹۵ در برنامه دارد.




منبع:

You may also like