یکی از کمیته های پارلمانی مجلس اعیان انگلیس به فیسبوک و گوگل آگهی داد باید استفاده از الگوریتم های شناسایی کننده اخبار جعلی را تشدید کنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از سی نت، کمیته فناوری های دیجیتال مجلس اعیان انگلیس در گزارشی که دراین زمینه منتشر نموده آگهی داده که دموکراسی به سبب انتشار گسترده اخبار و اطلاعات دروغ در فضای مجازی بطور جدی مورد تهدید قرار گرفته است.
در این گزارش ۴۵ سفارش به دولت انگلیس در جهت مقابله با انتشار گسترده اخبار جعلی در فضای مجازی ارائه شده و آگهی داده شده که شکست دراین زمینه خطرات جدی را برای این کشور به وجود می آورد.
در قسمتی از گزارش مورد اشاره از اینکه انتشار اخبار دروغین سلامت و بهداشت مردم را در عصر شیوع ویروس کرونا تهدید کند، اظهار نگرانی شده و نسبت دادن شیوع ویروس کرونا به نصب دکل های نسل پنجم تلفن همراه یکی از این شایعات نگران کننده دانسته شده است.
در گزارش مورد اشاره شبکه های اجتماعی و به خصوص گوگل و فیسبوک همچون ابزار انتشار اخبار دروغین دانسته شده اند و از مدیران این دو شرکت خواسته شده الگوریتم های کنترل محتوای ارسالی کاربران را تقویت نمایند تا دروغ پراکنی کمتر شود. همین طور تصریح شده که الگوریتم های مذکور باید مانع از وقوع تبعیض در فضای مجازی شده و شفافیت را تقویت نمایند تا کاربران پلت فرم ها بتوانند آسان تر و دقیق تر در مورد موضوعات سیاسی همچون انتخابات تصمیم گیری کنند.

You may also like