به گزارش سئو بوی یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همزمان با شیوع کرونا به کسب و کارهای آنلاین، فروشندگان خانگی و اینستاگرامی این امکان را می دهد که محصولات خویش را از راه دفتر پستی مجازی به فروشندگان کالاها برسانند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ضمن تشریح خصوصیت های این پلت فرم پستی اظهار داشت: پلت فرم دانش بنیان ما با همکاری شرکت ملی پست در چارچوب سرویس تجارت الکترونیک، امکان دسترسی غیر حضوری کسب و کارهای آنلاین را به خدمات پستی در سراسر کشور فراهم نموده است. در این سرویس کلیه فرایندهای ثبت و صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام می شود و کلیه مرسولات به صورت روزانه توسط شرکت پست از محل اعلامی شرکت جمع آوری و ارسال می شود.

به قول وی، جامعه هدف این سامانه، شرکت ها، کارخانجات و مغازه داران یا به عبارت کلی تر کسب و کارها هستند.

ملک محمدی، برترین مزیت استفاده از این پیشخوان مجازی پستی را کاهش ۴۰ درصدی هزینه های پستی عنوان نمود و در مورد قابلیت های دیگر آن اظهار داشت: امکانات ویژه دفتر مجازی پستی شامل جمع آوری بسته پستی از محل ارسال کننده توسط ماموران پست سراسر کشور، محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس فهرست تعرفه خدمات پستی)، صدور آنلاین بارکد یا کد رهگیری پستی، صدور فاکتور استاندارد پستی به صورت آنلاین که می توانید بر روی مرسوله بچسبانید، ارسال پیامکی کد رهگیری در دو نوبت در زمان تحویل مرسوله به پست و زمان انتقال مرسوله به باجه معطله به گیرنده و رهگیری گروهی محصولات مختلف پست است.

وی ادامه داد: بر طبق این خصوصیت ها با عنایت به شرایط کنونی کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا، افراد می توانند برای ارسال مرسوله بعد از ثبت در سامانه، بدون احتیاج به خروج از محل کار یا منزل خود مرسوله شان را به مامور پست تحویل دهند و وضعیت مرسوله خویش را تا زمان رسیدن به دست گیرنده پیگیری کنند. این سرویس در شرکت پست ایران هم وجود دارد، با این تفاوت که بسته پستی باید به صورت حضوری به مراکز پستی تحویل داده شود و ارسال پیامک برای گیرنده با هزینه همراه می باشد، در صورتیکه پلترفرم پستی ما این خدمات را به صورت مجانی انجام می دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اضافه شدن امکان ارسال مرسوله های بین المللی در سامانه این پلتفرم، اظهار داشت: در نظر داریم ضمن اتصال به شرکت های حمل و نقل بار، امکان اتصال به شرکت های لجستیک را هم در سامانه ایجاد نماییم، به این مفهوم که سرویس انبار اشتراکی و فرایند لجستیکی از لحظه ورود بار به انبار تا تحویل به مشتری را شامل شود. واردکنندگان و کسب و کارهایی که محصولات زیادی برای ارسال داشته باشند، می توانند برای ارسال محصولات فروخته شده خود از این خدمات استفاده کنند. همینطور ارسال بسته های بین المللی هم به سامانه ما اضافه خواهد شد.

ملک محمدی با اشاره به انحصاری بودن مدیریت حمل بار حوزه ریلی کشور توسط این شرکت دانش بنیان، خاطرنشان کرد: پلت فرم سامانه مدیریت حمل بار راه آهن کشور توسط شرکت ما طراحی، اجرا و مدیریت می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از اتصال سامانه های راه آهن کشور و بعضی پستهای خصوصی به سامانه طراحی شده تا آخر نیمه اول سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: قراردادهای مربوط به این اتصال منعقد شده و در حال طراحی برای انجام اتصالات آن است.

بر مبنای اعلام صندوق نوآوری، ملک محمدی تصریح کرد: در شرایط کنونی ماهانه ۶۰ هزار مرسوله پستی و ۳۰۰ هزار مرسوله ریلی از راه پیشخوان مجازی پست ما ارسال می شود.



You may also like