به گزارش سئو بوی دزدی هویت زمانی اتفاق می افتد که از اطلاعات شخصی افراد برای باز کردن حساب کاربری جدید، خرید کردن یا پرداخت مالیات توسط شخصی غیر از صاحب اطلاعات استفاده گردد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، بیش تر افرادی که دزدی هویت را تجربه می کنند برای بازیابی از آن مراحل متعددی را طی می کنند. در این راستا، راه های بسیاری جهت بررسی آن که آیا شخصی از اطلاعات شما درحال استفاده است یا خیر وجود دارد. بعضی از این علایم عبارتند از مشاهده برداشت هایی از حساب بانکی به صورتی که نمی توانید این برداشت ها را توضیح دهید یا – عدم دریافت صورتحساب های بانکی (در صورت دریافت در قبل) یا سایر ایمیل ها.
هم چنین پیدا کردن فعالیت های غیرمعمول در حساب مالی، مشاهده صورتحساب هایی که شما پرداخت نکرده اید، دریافت تماس هایی درباره بدهکار بودن در حالیکه شما بدهکار نیستید و اطلاع از سوء استفاده از اطلاعات با استفاده از نشت داده در شرکتی که شما کار می کنید، می تواند از دیگر علایم دزدی هویت باشد.
به قول کارشناسان، اگر یکی از علایم اخطار فوق را دریافت کردید، سریعاً وارد عمل شوید؛ با جایی که می دانید کلاهبرداری اتفاق افتاده تماس بگیرید و حساب بانکی خویش را بررسی و به پلیس گزارش کنید.
برپایه شرایط، مرحله بعدی می تواند بستن حساب های کاربری باز به نام شما و یا ارسال گزارش برداشت های غیرمجاز به بانکی که در آن حساب دارید، باشد.
از جانب دیگر اگر اخیراً هشداری در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات شخصی خود به واسطه نشت داده دریافت کرده اید یا کیف پول خویش را گم کرده و یا حساب آنلاین شما هک شده است، برپایه اطلاعاتی که گم شده، مراحلی وجود دارد که به محافظت در مقابل دزدی هویت کمک می نماید.
درصورتی که کلمه عبور آنلاین شما دزدیده شده است، ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید و کلمه عبور را عوض کنید. درصورت امکان، نام کاربری را هم عوض کنید. اگر نمی توانید به حساب کاربری خود وارد شوید، با جایی که حساب کاربری متعلق به آنجاست تماس بگیرید. از آنها بپرسید که چگونه می توانید حساب را بازیابی یا از بین ببرید.
اما درصورتی که از کلمه عبور یکسانی برای جاهای دیگر استفاده می کنید، آنها را هم تغییر دهید. اگر کلمه عبور متعلق به سایت مالی است یا شماره کارت شما در آن ذخیره شده است، حساب کاربریتان را برای هرگونه تغییر ناشناخته چک کنید.
اگر شماره کارت یا اطلاعات حساب بانکی شما دزدیده شده است باید با بانک تماس بگیرید و بخواهید که کارت بانکی یا حساب بانکی شما را باطل کند و درخواست حسابی جدید کنید. تراکنش های مالی خویش را هم به صورت منظم بازنگری کنید. مطمئن شوید که از حساب یا کارت شما سوء استفاده نشده است. همینطور درصورتی که پرداخت خودکاری را تنظیم کرده اید، آنها را با شما کارت یا اطلاعات حساب بانکی جدید خود به روزرسانی کنید.
بر مبنای اطلاعات مرکز ماهر(مدیریت امنیت و هماهنگی رخدادهای کامپیوتر ای) درحالی که دزدی هویت می تواند برای هر کسی اتفاق افتد، کارهایی وجود دارد که می تواند سبب کاهش مخاطره این امر شود. در ادامه سه روش برای محافظت از هویت بعنوان بخشی از فعالیت های روزمره بیان می شود:
اول این که بیانیه های در رابطه با محافظت از هویت را که توسط بانک صادر می شود، به دقت و در اغلب اوقات بخوانید. دوم این که مهلت زمانی پرداخت های خویش را بدانید. اگر صورتحسابی در زمانی که انتظار آنرا ندارید، دریافت کردید، حساب کاربری خویش را بررسی کنید و سوم، هرگونه مستندی درباره اطلاعات مالی و شخصی خویش را پاره کنید.



You may also like