به گزارش سئو بوی، شرکت فاکسکان انتظار دارد کارخانه ژنگژو در چین که بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان است، از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه، تولید کامل را ازسربگیرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، کارخانه ژنگژو با محدودیت های کرونایی سخت گیرانه ای دست و پنجه نرم می کند که نارضایتی گسترده در بین کارکنان در رابطه با شرایط کار و استراحت در این کارخانه بوجود آورده است. تولید دستگاههای اپل در آستانه فصل کریسمس و ایام تعطیلات سال نوی چینی به دنبال قرنطینه شدن شماری از کارکنان این کارخانه برای مقابله با شیوع کرونا و فرار شمار زیادی از آنها، مختل شده است.

رویترز ماه گذشته به نقل از یک منبع مطلع گزارش کرده بود به دنبال اعتراضات کارگران این کارخانه در نوامبر که به درگیری با پرسنل امنیتی منتهی شد، تولید دستگاههای اپل امکان دارد ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. اما فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده قراردادی اپل است، به تأثیر این اختلال بر برنامه های تولید یا وضعیت مالی خود اشاره ای نکرده است.

به گفته تحلیل گران، فاکسکان تولیدکننده حدود ۷۰ درصد از آیفون هایی است که به بازار عرضه می شود و کارخانه ژنگژو، اغلب مدلهای گران قیمت آیفون ۱۴ پرو را تولید می کند.

یک منبع مطلع اظهار نمود: ظرفیت تولید به تدریج و با استخدام کارکنان جدید، ازسرگرفته می شود. اگر روند استخدام ها بدون مشکلی پیش برود، حدود سه تا چهار هفته طول خواهد کشید تا تولید کامل از سرگرفته شود که حدودا از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه می شود.

فاکسکان و دولت محلی به سختی برای استخدام کارکنان جدید تلاش می کنند اما ابهامات زیادی به قوت خود باقی مانده است. برخی از کارکنان امکان دارد در رابطه با کار کردن برای این شرکت بعد از اعتراضات گسترده ماه گذشته در کارخانه ژنگژو که به خشونت کشید، واهمه داشته باشند.

یک منبع دیگر به رویترز اظهار داشت: فاکسکان امیدوار است هر چه زودتر تولید کامل را از سر بگیرد اما نمی تواند زمان مشخصی را تعیین کند. وی ضمن اشاره به اعتراضات اخیر و تسهیل محدودیت های کرونایی از جانب دولت، اظهار نمود: وضعیت ثبات پیدا کرده است و دولت محلی برای ازسرگیری تولید فعالانه کمک می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت تایوانی فاکسکان ماه گذشته گفته بود انتظار دارد درآمد سه ماهه چهارم کسب و کار محصولات الکترونیکی مصرف این شرکت که شامل تلفن های هوشمند است، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اندکی افت پیدا کند اما محصولات ابری و شبکه رشد قابل توجهی خواهند داشت.





منبع:

You may also like