سئو بوی: تازه ترین بررسی انجام شده، نشان داد برای اولین بار در سه سال گذشته، فایل های آفیس مایکروسافت دیگر اصلی ترین فایل مورد استفاده برای انتشار بدافزار نیستند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، یافته های تازه ترین گزارش “شناخت تهدید” شرکت “اچ پی ولف سکیوریتی” برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ که اطلاعات میلیونها کامپیوتر را بررسی کرد، نشان داد فایل های آرشیوی مانند زیپ (ZIP) و فایل های RAR، از فایل های آفیس جلو زده و متداول ترین فایل های مورد استفاده برای انتشار بدافزار شناخته شدند.

در حقیقت، ۴۴ درصد از بدافزارهایی که در سه ماهه سوم سال میلادی جاری منتشر شدند، از این فورمت استفاده کردند که بالاتر از ۱۱ درصد در سه ماهه دوم بود. در این بین، در انتشار ۳۲ درصد بدافزارها، از فایل های آفیس استفاده شد.

همچنین شرکت اچ پی دریافت که خلافکاران سایبری، فایل های ‌بایگانی آلوده به ویروس را در فایلهای HTML جاسازی می کنند تا از شناسایی شده آنها توسط راه کارهای امنیتی ایمیل، اجتناب کنند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، پژوهشگران امنیت سایبری می گویند بهترین راه، استفاده از رویکرد امنیتی همه جانبه برای صیانت از منابع دیجیتالی است.





منبع:

You may also like