سئو بوی: با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرائی شبکه فیبرنوری ایرانسل شروع شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه ای در ساختمان مرکزی ایرانسل و با حضور مهندس جواد مولایی قرا فرماندار قائمشهر، مهندس کاظم علیپور شهردار قائمشهر، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر احسان اسماعیلی نجار عضو هیئت رئیسه شورای شهر قائمشهر، تعدادی از مدیران منطقه ای و مدیران ارشد ایرانسل، قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند شهرستان قائمشهر بین ایرانسل و شهرداری این شهر، به امضا رسید. همینطور در این مراسم فرماندار و شهردار قائمشهر طی تقدیرنامه ای، از مدیرعامل ایرانسل به علت همکاری ایرانسل در توسعه و تکمیل زیرساخت های نوین ارتباطی و پیوستن به نهضت ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان قائمشهر، تقدیر کردند. با امضای این قرارداد که فاز دوم پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در قائمشهر به حساب می آید، ایرانسل با همکاری شهرداری قائمشهر، ۸۲ کیلومتر به شبکه فیبرنوری خود در این شهرستان اضافه می کند.
در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با تاکید بر تسریع پیشبرد این پروژه اظهار داشت: قائمشهر از شهر های مهم استان مازندران است که هم به خاطر تردد مسافران و هم به خاطر وجود کارخانه های تولیدی، توسعه ارتباطات در این شهر برای ما اهمیت زیادی دارد. تلاش ما اینست تا این پروژه با تخصیص نیروی متخصص بیشتر و تأمین نیازمندی ها در کمترین زمان، هر چه سریعتر پیشرفت کند تا در تکمیل ۴۰ کیلومتر فیبرنوری پروژه قبلی و در چندماه آینده، مردم در منازل و کسب وکارهای خود بتوانند از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل بهره مند شوند. در ادامه مراسم، فرماندار قائمشهر اظهار داشت: علاوه بر قدردانی از ایرانسل بابت مشارکت در پروژه فیرنوری استان مازندران و شهرستان قائمشهر، از فعالیتهای توسعه ارتباطات توسط ایرانسل در قائمشهر بخصوص ارتباطات روستایی در مناطق کم برخوردار تشکر و همکاری خویش را برای فراهم کردن زمینه های اجرایی این پروژه ها در حیطه مسئولیت خود، اعلام می نماییم.
همینطور شهردار قائمشهر با ابراز خرسندی از توسعه زیرساخت های شهر هوشمند در قائمشهر اظهار داشت: شهرداری به صورت کامل آماده مشارکت مؤثر و فعال در این پروژه است و بعنوان یکی از طرفین قرارداد، آمادگی دارد تا تعهدات خود همچون صدور مجوز حفاری را به سرعت اجرا نماید. پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس جمهوری راه اندازی شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که بعنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب و کارها (FTTx)» شناخته می شود، در چارچوب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها» به بهره برداری رسید و بابل در استان مازندران، بعنوان اولین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همینطور در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب و کارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر ارتباطات، تکمیل شد. ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع عرضه دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مبحث مصوبه فوق، پیوست.

You may also like