به گزارش سئو بوی، یک قاضی فدرال در منطقه شرقی کالیفرنیا، شکایت کمیته ملی جمهوری خواهان ضد گوگل بر سر فیلترینگ هرزنامه در جی میل را رد کرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، در این شکایت، ادعا شده شده بود که گوگل عمدا، ایمیل های سیاسی کمیته ملی جمهوری خواهان را به پوشه هرزنامه کاربران جی میل ارسال کرده است و این گروه خواهان اعاده کمک های مالی است که در نتیجه فیلتر شدن ایمیل هایش، از دست داده است.

کمیته ملی جمهوری خواهان به مطالعه دانشگاه ایالت کارولینای شمالی اشاره نمود که بر مبنای آن، جی میل به احتمال زیاد، ایمیل های تبلیغاتی جمهوری خواهان را بعنوان هرزنامه، علامت گذاری می کند. یکی از نویسندگان این مطالعه در ماه مه سال قبل به واشنگتن پست گفته بود یافته های این مطالعه به نادرستی تعبیر شده است.

قاضی آمریکایی، شکایت کمیته ملی جمهوری خواهان را پرونده مختومه خواند و ادعاهای این گروه در خصوص اینکه فیلترینگ گوگل با نیت بدی انجام شده است را رد کرد. گوگل مدعی شده است خیلی از ایمیل های فیلتر شده به علت شکایت های کاربر، احیانا توسط الگوریتم های هرزنامه شناسایی شده اند و به مساله احراز هویت دامنه و ایمیل های مکرر این کمیته، بعنوان علل این اتفاق اشاره نموده است.

بر اساس گزارش ورج، گوگل سال میلادی گذشته، یک بَک دور برای فرستندگان ایمیل های سیاسی ساخته بود که گویا کمیته ملی جمهوری خواهان، به خود زحمت استفاده از آنرا نداده بود. این شرکت در ژانویه اعلام نموده بود که این برنامه بَک دور را تعطیل خواهد نمود و همزمان، خواهان رد شدن شکایت کمیته ملی جمهوری خواهان شده بود. کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، اوایل ماه میلادی جاری، شکایت جمهوری خواهان نسبت به شیوه های فیلترینگ ایمیل توسط گوگل را رد کرده بود.




You may also like