سئو بوی: ثبت درخواست های موفق در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، افزایش پیدا کرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، آمارهای پنجره واحد مدیریت زمین نشان میدهد این سامانه شاهد تحولی چشم گیر در ثبت درخواست های موفق، کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات و رشد پاسخگویی دستگاهها به استعلامات حوزه زمین در بهار سال جاری بوده است.
افزایش ثبت درخواست های موفق
بر اساس ارزیابی های انجام شده در بازه زمانی اسفند سال قبل تا اردیبهشت امسال، حدود ۴۶ هزار نفر در سامانه زمین ثبت نام کرده اند که از این مقدار، ثبت بیش از ۴۰ هزار درخواست، یعنی ۸۱ درصد موفقیت آمیز بوده است. در این بین، بررسی دلیلهای عدم موفقیت سایر متقاضیان نشان میدهد به عواملی نظیر: عدم اطلاع، آموزش ناکافی و بروز اختلالات فنی موقت بازمی گردد.
در همین راستا، شاخص «درصد تکمیل پروسه ثبت درخواست ها» در سامانه زمین نیز روند رو به رشدی را نشان می دهد؛ بطوریکه در آغاز فعالیت سامانه، فقط ۲۵ درصد متقاضیان قادر به تکمیل پروسه ثبت درخواست خود بودند، اما عوامل تأثیرگذاری مانند: آموزش مستمر کاربران، پشتیبانی ۲۴ ساعته و تقویت زیرساخت های سامانه موجب ایجاد بهبود قابل توجهی شد و هم اکنون بیش از ۷۵ درصد درخواست های متقاضیان با ارائه اطلاعات کامل و به همراه مستندات به ثبت می رسد.
کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات
افزایش سرعت انجام کارهای اداری زمان بر و بی نیازی از این اتاق به اتاق دیگر رفتن در ادارات مختلف دولتی، همیشه از اصلی ترین انتظارات مردم از دولت بوده است. آمار نشان می دهد، سامانه زمین به میزان قابل توجهی توانسته است، به این بخش از مطالبات مردمی پاسخ دهد. در حقیقت تجمیع دستگاه های متولی پاسخگویی به استعلامات در سامانه زمین موجب بهبود قابل توجه میانگین زمان پاسخگویی به استعلامات در بهار سال جاری شده است.
طی سه ماهه یاد شده، حدود ۵۰ هزار استعلام الکترونیکی بوسیله سامانه زمین گرفتن شده است و میانگین پاسخگویی به استعلامات معادل ۴۲ روز بوده است که با اضافه شدن استعلامات جدید به ۵۸ روز بالا رفته بود. اما با پیگیری های انجام شده، این مدت زمان حدودا نصف شد و به ۲۵ روز رسید که بهبود چشمگیری را نشان میدهد.
رشد پاسخگویی دستگاهها به استعلامات
آمارهای سامانه زمین نشان می دهد، نه فقط سرعت پاسخگویی به استعلام بهبود یافته، بلکه درصد پاسخگویی دستگاهها نیز بالا رفته است. به عنوان مثال درصد پاسخگویی به استعلام «تعیین نوعیت اراضی» که متولی آن سازمان ملی زمین و مسکن می باشد، قبل از این پنج درصد بوده است که بتازگی به ۳۰ درصد بالا رفته است.

You may also like