به گزارش سئو بوی، شرکت چینی شیائومی به دنبال تقویت فروش تلفن هوشمند در هند و پس گرفتن برتری از شرکت کره ای سامسونگ است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، فروش تجارت الکترونیکی در هند از راه آمازون و فلیپ کارت والمارت، در سالهای اخیر افزوده شده و به شیائومی و برندهای دیگر کمک کرده است، حضورشان را در این کشور که با ۶۰۰ میلیون کاربر تلفن همراه، سریع ترین نرخ رشد را در بین بازارهای دیگر دارد، توسعه دهند.

اما هر چند ۴۴ درصد از فروش تلفن هوشمند در هند حالا به صورت آنلاین است اما فروش از راه شعبه های فروشگاه هم، بخش بزرگتری مانده و شیائومی انتظار دارد رشد بیشتری پیدا کند. مورالیک ریشنان بی، مدیر واحد هندی شیائومی در اینباره اظهار داشت: موقعیت بازار ما در قسمت فروش فیزیکی، بسیار کمتر از فروش آنلاین است. در فضای فیزیکی، رقیبان دیگری وجود دارند که عملکرد نسبتا خوبی داشته و سهم بازار بزرگتری دارند.

طبق آمار شرکت کانترپوینت ریسرچ، تنها ۳۴ درصد از فروش واحد هندی شیائومی، سال جاری از شعبه های خرده فروشی بوده و باقی آن از راه وبسایت ها بوده است. در مقابل، ۷۵ درصد از فروش سامسونگ از فروش در فروشگاه است.

شیائومی می خواهد شبکه فروش خویش را فراتر از ۱۸ هزار شعبه فعلی گسترش داده و شراکت با فروشندگان دیگر را برای عرضه محصولات دیگر مانند تلویزیون ها یا دوربین های امنیتی شیائومی که با رقابت کمتری روبرو هستند، توسعه دهد.

مدیر واحد هندی شیائومی اظهار داشت: برخی از فروشگاه های همکار این شرکت، برند نارنجی شیائومی را بیرون از فروشگاه خود به معرض نمایش گذاشته اند اما برندهای رقیب را به شکل برجسته تری در داخل فروشگاه قرار داده اند و این شرکت به این مساله بازاریابی رسیدگی خواهد نمود.

تلاش شیائومی برای توسعه فروش غیرآنلاین، ماه ها بعد از آن روی می دهد که این شرکت موقعیت برتر خود در این بازار را به سامسونگ واگذار کرد. این غول کره جنوبی ۲۰ درصد سهم در هند دارد اما شیائومی که از نظر تاریخی، به بخش گوشیهای ارزانقیمت متمرکز بوده است، ۱۶ درصد سهم دارد.

بر اساس گزارش رویترز، یک چالش مهم دیگر برای شیائومی، مسدود شدن ۶۷۳ میلیون دلار دارایی این شرکت بوسیله ی یک سازمان فدرال هندی پارسال به ظن ارسال غیرقانونی پول به نهادهای خارجی زیر پوشش پرداخت حق امتیاز است.





منبع:

You may also like