سئو بوی: اپل مجموعه ابزارهای دسترس پذیری جدیدی را برای آیفون و آی پد معرفی کرده است که شامل خاصیت تقلید صدای کاربر برای تماسهای تلفنی، تنها بعد از ۱۵ دقیقه آموزش است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، با ابزاری که "صدای شخصی" (Personal Voice) نام دارد، کاربران قادر خواهند بود متنی را برای ضبط صوتی بخوانند و این فناوری صدای آنها را یاد بگیرد. یک قابلیت دیگر به نام "صحبت زنده" (Live Speech) از صدای مصنوعی تولید شده برای خواندن متن کاربر در هنگام تماس تلفنی، مکالمات فیس تایم و مکالمات حضوری استفاده خواهد نمود. افراد همین طور قادر خواهند بود عباراتی که بصورت متداول استفاده می نمایند را برای استفاده در زمان مکالمات زنده، ذخیره کنند.

این ویژگی، یکی از خصوصیت های گوناگونی است که دستگاههای اپل را برای افراد کم توان که مشکلات شناختی، بینایی، شنوایی و حرکتی دارند، راحتتر می کند. اپل اظهار داشت افرادی که به سبب بیماریهایی مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، امکان دارد به تدریج صدای خویش را از دست دهند، می توانند بیشترین استفاده را از این ابزارها ببرند.

اپل اظهار داشت این خصوصیت ها در سال میلادی جاری عرضه خواهند شد.

این ابزارها می توانند پاسخگوی نیازهای واقعی باشد اما عرضه آنها با پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی همزمان شده که هشدارها نسبت به استفاده عوامل نادرست از صدا و ویدئوی جعلی معروف به دیپ فیک یا جعل عمیق و فریب مردم یا نشر اطلاعات غلط را برانگیخته است.

اپل در یک پست وبلاگ اظهار داشت خصوصیت "صدای شخصی"، از یادگیری ماشینی داخلی برای خصوصی و امن نگه داشتن اطلاعات کاربر استفاده می نماید.

شرکت های فناوری دیگر هم استفاده از هوش مصنوعی برای بازتولید یک صدا را آزمایش کرده اند. آمازون سال قبل اظهار داشت سرگرم کار روی یک به روزرسانی سیستم الکسا است که اجازه می دهد این فناوری هر صدایی، حتی صدای افراد درگذشته را تقلید کند.

اپل علاوه بر خصوصیت های صدا، یک خصوصیت "دسترسی کمکی" (Assistive Access) را عرضه کرده که محبوب ترین اپلیکیشنهای IOS شامل فیس تایم، مسیج، دوربین، تصاویر، موزیک و تلفن را در یک اپلیکیشن به نام "تماس ها" (Calls) یکجا جمع می کند. این رابط کاربری شامل دکمه هایی با کنتراست بالا، برچسبهای متنی بزرگ، گزینه برای کی بورد ایموجی و امکان ضبط پیامهای ویدئویی برای افرادی است که ارتباطات تصویری یا صوتی را ترجیح می دهند.

بر اساس گزارش سی ان ان، اپل همین طور اپلیکیشن ذره بین (Magnifier) خویش را برای مشکل اختلال بینایی به روز می کند و این اپلیکیشن حالا شامل یک حالت تشخیص برای کمک به افراد در تعامل بهتر با اشیاء فیزیکی خواهد بود.




 


منبع:

You may also like