به گزارش سئو بوی، مدیرعامل شرکت مخابرات تهران اظهار داشت: تا سه ماه آینده در نظر داریم روند ارائه فیبر نوری را صورت پیامکی به اطلاع مشترکان برسانیم و اساس ارائه خدمت هم طبق اولویت خواهد بود اما مشترکان طی تماس با مخابرات هم می توانند پیگیری های لازم را در این حوزه انجام دهند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، علی ملک جعفریان – مدیرعامل شرکت مخابرات تهران – امروز در یک نشست خبری، اظهار نمود: از سال قبل و با دستور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه فیبر نوری را آغاز کردیم؛ در این خصوص سازمان فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۶ و بر مبنای نیازی که به اتصال سازمان های دولتی به یکدیگر حس شد، مرکز «تبادل اطلاعات» را راه اندازی نمود.
وی ادامه داد: طی چهار سال آینده ۲۶۷۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه فیبر نوری در نظر گرفته ایم که مقرر است به واسطه آن یک میلیون و ۶۳۰ هزار ظرفیت سازی برای فیبر نوری ایجاد نماییم و هم اکنون ۱۷۰ هزار مشترک فیبر نوری در استان تهران وجود دارد.
ملک جعفریان در رابطه با نحوه دریافت فیبر نوری در تهران، اظهار نمود: در این خصوص ما نرم افزارهایمان را ۹۸ درصد در تهران کامل کرده ایم و مشترکان می توانند برای دریافت به صورت حضوری اقدام نمایند.
وی ادامه داد: همینطور تا سه ماه آینده در نظر داریم که این روند ارائه خدمات فیبرنوری را به صورت پیامکی به اطلاع مشترکان برسانیم. اساس ارائه فیبر نوری بر طبق اولویت است اما اگر مشترکان با مخابرات تماس بگیرند هم می توانند پیگیری های لازم را در این حوزه انجام دهند.
او در رابطه با سرقت کابل تلفن در بعضی مناطق تهران و گلایه مشترکان اظهار داشت: در زمینه سرقت کابل های تلفن گاهی اتفاق افتاده است تا پنج بار برای حل مشکل مراجعه نموده ایم، خواهشی که دارم اینست که مشترکان حتما اعلام کنند اما به صورت کلی راهکارهای امنیتی در این حوزه اندیشیده شده است.
ملک جعفریان در پاسخ به این سؤال که کدام مناطق تهران زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند تشریح کرد: بیشتر مناطق زیر پوشش قرار گرفته اند و اما نکته مهم اینست که باید بررسی کرد که مناطق مورد نظر شامل این فناوری می شوند یا نه. در دوران کرونا بیشتر کارها به صورت دورکاری انجام می شد، هدف ما اینست در شهرهایی مانند پرند فیبر نوری را ایجاد نماییم تا شرایط برای ایجاد کسب و کار در چنین مناطقی فراهم گردد.
مدیرعامل شرکت مخابرات تهران در انتهای سخنان خود اظهار داشت: این پروژه برای هر ۱۰۰۰ نفر به صورت متوسط ۶ میلیارد تومان برای مخابرات هزینه دارد. همینطور در خردادماه مقرر است طرح نجما در پاکدشت و صفادشت اجرا شود.



You may also like