سئو بوی: در سیستم Google Adwords شما میتوانید کلمات مورد نظر خود را انتخاب کنید مثلا سئو سایت ، طراحی سایت و هر چند کلمه کلیدی که میخواهید و در تنظیمات مشخص میکنید که نمایش تبلیغ شما براساس خود کلمه کلیدی باشد و یا استفاده شده در متن هم قابل قبول است.

در ابتدا باید بدانید استفاده از Google Adwords در دسته ppc ها قرار میگیرد Paid Per Click یعنی بابت هر کلیک که بروی تبلیغ شما در گوگل زده میشود یک مبلغی برداشته میشود .در سیستم Google Adwords شما میتوانید کلمات مورد نظر خود را انتخاب کنید مثلا سئو سایت ، طراحی سایت و هر چند کلمه کلیدی که میخواهید و در تنظیمات مشخص میکنید که نمایش تبلیغ شما براساس خود کلمه کلیدی باشد و یا استفاده شده در متن هم قابل قبول است . مثلا وقتی من در گوگل سرچ میکنم "سئو سایت" تبلیغ من نمایش داده شود یا وقتی سئو سایت را در متنی سرچ میکنم نمایش دهد "قیمت سئو سایت"در Google Adwords شما یک صندوق دارید که مبلغی در آن قرار دارد مثلا ۱۰۰ دلار . با هر جستجویی که در گوگل انجام میشود و تبلیغ شما نمایش داده میشود اگر کاربری بروی تلبغ شما که با لوگو Ad نمایش داده میشود کلیک کند مبلغی از صندوق شما کم میشود . این روند تا جایی ادامه پیدا میکند تا صندوق خالی شود و دیگر تبلیغ شما نمایش داده نمیشود . اگر شما میخواهید وب سایت ، در زمان خاصی نمایش داده شود مثلا فصل خوبی برای فروش محصول شما است و یا نمایشگاهی از محصولات خود دارید این سیستم بسیار مناسب است و میتوانید برای وب سایت های بدون داشتن نتایج سئو ، در صفحه اول گوگل نتیجه داشته باشید .حال سئوالی که مطرح میشود Google Adwords در سئو سایت من تاثیر دارد ؟ بله تاثیر دارد . اگر کلمه کلیدی خاصی را در گوگل ادز استفاده کنید بعد مدتی در سرچ های گوگل در آن کلمه کلیدی دارای نتیجه میشود و دلیل آن اینست که تعدا کاربران با IP های متفاوت در سرچ کلمه کلیدی خاصی تبلیغ شما را کلیک میکند ولی نکته ای که باید به آن اشاره کرد اینست که چون تبلیغات گوگل بصورت دلاری و با واحد های پولی کشورهای دیگر است مبلغ تبلیغات گوگل ادز بسیار زیاد میشود و این هزینه برای طولانی مدت بصرفه نیست . پس بهتر است برای مدت زمان خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

مسئله دیگری که شاید برای شما سئوال باشد اینست که اگر شخصی بصور مداوم بروی لینک تبلیغ شما کلیک کند صندوق شما خالی میشود ؟ جواب بله است صندوق شما خالی میشود ولی گوگل این را تشخیص میدهد و هزینه تبلیغ به صندوق شما بازمیگردد ولی متاسفانه تبلیغ شما برای مدتی که صندوق شما خالی شده است نمایش داده نمیشود و متاسفانه این یک روش غیر اخلاقی رقیبان برای مقابله با تبلیغ دهنده در google adwords است که راه حلی برای آن وجود ندارد . بطور کلی google adwords در کنار سئو کلی سایت بسیار مفید و سودمند است.

You may also like