سئو بوی: کاربران توییتر که نگران یک آخر هفته پر فراز و نشیب دیگر هستند، اپلیکیشن بلواسکای (Bluesky) جک دورسی را به عنوان جایگزین احتمالی این شبکه اجتماعی، کاوش می کنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، آمار پلت فرم تحلیل داده Data.ai. نشان میدهد بلواسکای که تنها با دعوت قابل دسترس است، توسط ۲۴۵ هزار کاربر آیفون دانلود شده که بیش از نیمی از این دانلودها، در ماه میلادی جاری انجام شده است. این اپلیکیشن امسال دعوت از کاربرانی که در فهرست انتظارش قرار داشتند را آغاز کرد تا نسخه بتای این اپلیکیشن را امتحان کنند، اما فعلا شمار کاربران را محدود نگه داشته است. بلو اسکای بتازگی نسخه اندروید خودرا هم عرضه نموده است.

توییتر ماسک که صدها میلیون کاربر دارد، آخر هفته گذشته تیک احراز هویت کاربران قدیمی را حذف نمود که موجب سردرگمی میان کاربرانش شد. سپس تیک آبی برخی از کاربران برجسته خودرا برگرداند. ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر، تیک آبی را قسمتی از سرویس اشتراکی “توییتر بلو” قرار داده که هزینه ماهانه هشت دلار دارد. خیلی از کاربران برجسته توییتر، از این هزینه انتقاد کرده و توییتر را متهم کرده اند آنها را به شکل نادرست به عنوان مشترکان پولی نشان داده است.

کاربرانی که از تصمیمات ناگهانی ایلان ماسک خسته شده اند، ماه هاست بدنبال یک جایگزین معتبر نظیر شبکه اجتماعی ماستودون هستند. بلو اسکای از این نظر به توییتر نزدیک است که توسط جک دورسی، یکی از موسسان توییتر، به راه افتاده است. این شبکه اجتماعی تازه تاسیس، می خواهد پروتکل اجتماعی بازتر و استانداردی را عرضه نماید که به هر سرویسی اجازه می دهد متصل شده و تعامل کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپلیکیشن بلواسکای، بگفته جی گرابر، مسئول این پروژه، یک فورمت میکرووبلاگ نویسی ساده است تا نشان دهد چطور توییتر می توانست برمبنای پروتکل این پلت فرم ساخته شود. بلواسکای درست مشابه نسخه ابتدایی توییتر کار می کند و اجازه می دهد پستها و پاسخهای حداکثر ۳۰۰ کاراکتری ارسال شوند.

طبق بررسی بلومبرگ نیوز، لود شدن نسخه اندرویدی بلو اسکای گاهی کند می شود اما همه خواص ابتدایی مورد نیاز برای ارتباط را دارد و پروسه استفاده نرم تر و سریعتری نسبت به ماستودون دارد.




You may also like