به گزارش سئو بوی، آمازون می خواهد اولین ماهواره های اینترنتی خویش را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب کند و اندکی بعد از آن آزمایش های تجاری اولیه را عرضه نماید.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، پروژه کویپر که واحد اینترنت ماهواره ای آمازون است، تولید انبوه این ماهواره ها را اواخر سال میلادی جاری آغاز خواهدنمود. این ماهواره ها اولین ماهواره ها از بیشتر از ۳۰۰۰ ماهواره ای خواهند بود که این غول فناوری می خواهد ظرف چند ساله آینده به مدار پایین زمین پرتاب کند.

دیو لیمپ، نایب رییس دستگاه های آمازون در کنفرانسی در واشنگتن اظهار داشت: ما بطور قطع در سال ۲۰۲۴ با مشتریان تجاری خود آزمایش بتا خواهیم داشت.

اعلام هدف پرتاب اولین ماهواره ها در سال ۲۰۲۴، آمازون را در راه عمل به دستور رگولاتوری برای پرتاب نیمی از کل شبکه کویپر شامل ۳۲۳۶ دستگاه ماهواره تا سال ۲۰۲۶ قرار می دهد.

لیمپ که بر دستگاه های مصرفی آمازون نظارت دارد، اظهار داشت: این شرکت است می خواهد از این تعداد، روزانه سه تا پنج ماهواره بسازد تا به هدف مذکور نائل شود.

آمازون که می خواهد بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار به شبکه کویپر تزریق کند، تجربه خود در تولید میلیون ها دستگاه از محصولات الکترونیکی مصرف کننده را بعنوان یک مزیت نسبت به شرکت اسپیس ایکس، رقیب خود، می بیند که شبکه استارلینک آن هم اکنون حدود چهار هزار ماهواره در فضا دارد.

آمازون می خواهد یک جفت از نمونه اولیه این ماهواره ها را سال میلادی جاری با بهره گیری از موشک جدید شرکت “یونایتد لانچ الاینس” که سرمایه گذاری مشترک بویینگ و لاکهید است، به فضا پرتاب کند.

این غول اینترنتی همینطور روز سه شنبه سه ترمینال یا آنتن مختلف را معرفی نمود که مصرف کنندگان را به ماهواره های کویپر در مدار زمین متصل خواهند کرد.

آمازون در اطلاعیه ای اعلام نمود مدل “ترمینال استاندارد مشتری” که یک آنتن ۱۱ اینچ مربعی بوده و تولید آن برای این شرکت کمتر از ۴۰۰ دلار هزینه دارد، اینترنت با سرعت ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه برای مشتریان فراهم می آورد.

جوناتان هوفلر، مدیر فروش مشتریان سازمانی استارلینک در شرکت اسپیس ایکس روز دوشنبه اظهار داشت: پایانه های استارلینک برای مصرف کنندگان هر کدام ۵۹۹ دلار قیمت داشته و همینطور پایانه ها برای دولت ها و کسب وکارها تا به امروز بیشتر از یک میلیون مشتری داشته اند.

یک آنتن تلفن همراه مربعی شکل کوچک که هفت اینچ پهنا و کمتر از یک پوند (۴۵۳ گرم) وزن دارد، ارزان ترین پایانه آمازون برای این شبکه خواهد بود. با این وجود، این شرکت قیمت این محصول را فاش نکرد.

بزرگترین مدل آنتن آمازون که برای کاربردهای مخابراتی، دولتی و سازمانی طراحی شده است، ۱۹ در ۳۰ اینچ اندازه داشته و سرعت اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه فراهم خواهدنمود که برای دانلود یک فیلم کیفیت بالا در مدت زمان ۳۰ ثانیه کافی است.




You may also like