به گزارش سئو بوی، فروش جهانی تراشه برای اولین بار از اوایل سال ۲۰۲۰، کاهش پیدا کرد که یک بدبیاری برای اقتصاد کره جنوبی است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، انجمن صنعت نیمه رسانای مستقل در واشنگتن اعلام نمود فروش جهانی نیمه رساناها در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش پیدا کرد. طبق آمار رسمی کره جنوبی، در همین ماه، تراشه سازان کره ای ۳.۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل تولید کردند که در مقایسه با کاهش ۰.۱ درصدی در ماه آگوست، منفی تر بود.

نیمه رساناها، بزرگترین منبع درآمد اقتصاد کره جنوبی هستند که سه ماهه قبلی، با افت ارزش وون و افزایش کسری تجاری و ضعیف شدن تقاضای مصرفی برای صادرات فناوری این کشور، گرفتار کندی شد.

تقاضا برای تراشه، معمولاً دوره های رونق و رکود ردارد و رکود اخیر، به نگرانی سیاست گذاران کره ای که تلاش می کنند صدمه اقتصادی را کمتر کنند، افزوده است.

تسهیل و تشدید قرنطینه های کووید در چین، جنگ روسیه در اکراین و تنش های تجاری میان پکن و واشنگتن، درآمد تولیدکنندگان تراشه کره ای نظیر سامسونگ الکترونیکس را تحت تأثیر قرار داد و سبب کاهش سود خالص این شرکت در سه ماهه سوم شد. سامسونگ در گزارش درآمدهای مالی خود اعلام نمود انتظار دارد تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبود پیدا کند.

طبق آمار رسمی کره جنوبی، رشد موجودی تراشه بالا مانده و در سپتامبر به ۵۴.۷ درصد رسید. ارسال تراشه از کارخانه ها، نشانه های ثبات داشت و تنها ۰.۹ درصد در مقایسه با سپتامبر گذشته کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع تولید صنعتی کره جنوبی در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۰.۸ درصد رشد کرد که کمتر از برآورد یک درصد توسط اقتصاددانان بود. این کاهش ماه قبل ۱.۸ درصد و شدیدتر از پیشبینی کاهش ۰.۸ درصدی بود.





منبع:

You may also like