به گزارش سئو بوی، یک شرکت دانش بنیان درحال بازاریابی برای نرم افزارهای ویژه داروسازی در خارج از کشور است.

به گزارش سئو بوی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سروش سرداری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در زمینه دارویی با اشاره به اینکه بی گمان زیست بوم دانش بنیان صنعت دارو در کشور، در طول سالهای اخیر توانسته پیشرفت های قابل توجهی به خود ببیند، اظهار داشت: ما در این مجموعه سعی کردیم با تاسیس یک واحد تحقیق و توسعه قوی و با بهره بردن از جوانان نخبه، بر روی داروها و نیازهای کار نماییم که مشابه داخلی ندارد و یا واردات آنها با چالش مواجه می باشد.
این شرکت دانش بنیان علاوه بر حوزه ساخت دارو، در حوزه طراحی نرم افزارهای خاص تخصصی برای بخش دارو نیز فعال است و در زمینه های طراحی و آنالیز دارو، بهینه سازی فرایند، تولید محصولات بیولوژیک، سنتز و ساخت مولکول های شبه دارو و مواد اولیه دارویی طبیعی و سنتز، عصاره گیری از منابع طبیعی زیست فعال، آموزش، مشاوره و پیاده سازی اصول بهینه تولید در صنایع دارویی و زیست فناوری فعالیت دارد.
تولید داروی ضد سرطان
یکی از حوزه های که این شرکت دانش بنیان بر روی آن تحقیقات مفصلی انجام داده، سرطان است. داروی آویون (AVIOVEN) تولید این شرکت یکی از داروهای خاص ضد سرطان شمرده می شود که بصورت مهندسی معکوس تولید شده است. این دارو ضد متاستاز است.
زمانی که شرایط بیماری سرطان به شکلی است که سلول های سرطانی برخلاف سلول های طبیعی، توانایی رشد در خارج از قسمتی که منشا آنست، یعنی در سایر قسمت های بدن را دارد و در حقیقت سرطان به سطح پیشرفته ای می رسد، اصطلاحا متاستاز گفته می شود.
نمونه مشابه خارجی این دارو قریب ۶ میلیون تومان قیمت دارد در صورتیکه داروی تولیدی این شرکت با قیمتی در حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در داخل کشور عرضه می شود. شرکت دانش بنیان آوین زیست داده همین طور در حوزه تولید نرم افزارهای تخصصی تولید دارو نیز فعال است.
یکی از این نرم افزارهای تخصصی که بصورت انحصاری در این شرکت تولید و پتنت آن نیز ارائه شده، نرم افزار SSDD است. این نرم افزار در شرکت های داروسازی کاربرد دارد که بصورت بنیادین قصد کشف و تولید داروهای جدیدی را دارند. بگفته مسئولین شرکت، آنها تلاش دارند تا برای این محصول خاص نرم افزاری در خارج از کشور بازاریابی شود.


منبع:

You may also like