به گزارش سئو بوی، مدیر مخابرات منطقه تهران اظهار داشت: مخابرات به مثابه اکسیژن برای جامعه است و تا وقتی که کمبود یا خللی احساس نشود، متوجه اهمیت و لزوم آن نمی شویم اما بمحض بروز قطعی، کمبود و خلاء آن به شدت آشکار می شود.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، علی ملک جعفریان در نشست «ضرورت سرمایه گذاری برای نگه داری، پشتیبانی ارتباطات و خدمات باکیفیت در راه توسعه» که در ادامه سلسله نشست های شرکت ملی مخابرات برگزار شد، خاطرنشان کرد: اصلاح تعرفه های مخابراتی در خدمت رسانی مخابرات منطقه تهران تأثیر قابل توجهی خواهد داشت و ضرورت آن نوسازی سریع شبکه طی پنج تا هفت سال پیش رو است. همچنین، در تلاشیم تا با استفاده از امکانات موجود، فیبرنوری و پوشش های قوی تر را به نقاط مختلف استان، تمام شهرستان ها و مناطق کمتر توسعه یافته برسانیم که این امر رسالت اجتماعی شرکت مخابرات ایران را نمایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه ایام کرونا احتیاج به حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتالی را کاملا نشان داد، اضافه کرد: توسعه متقارن و همگام با رشد فزاینده سرویسهای نوین ارتباطی و مخابراتی، نیازمند سرمایه گذاری برای ارتقاء و بهبود تجهیزات و به سازی شبکه عظیم مخابرات است، تا بتوانیم بهترین سرویسهای مورد نیاز مردم را در بخش های زیرساخت و انتقال عرضه دهیم.

ملک جعفریان با اشاره به اینکه مخابرات، زیرساخت ارتباطی کشور به حساب می آید و عمده ارتباطات میان سازمان ها، دستگاههای خدمت رسان و بخش های تجاری و غیره بخصوص در استان تهران بر پایه استفاده از شبکه امن مخابراتی در جریان است، تشریح کرد: برای عقب نماندن از تحولات و دگرگونی های پی درپی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همینطور به منظور ارتقای سرویسهای جدید به مردم، بازبینی در تعرفه نگهداری تلفن ثابت و تغییر سالیانه آن مطابق با تورم، ضروریست و برکات و ثمرات آن به جامعه باز می گردد.

مدیر مخابرات منطقه تهران همینطور به اهمیت اساسی فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی پرداخت و با تشریح سیر تاریخی رشد و توسعه سرویس ها و تجهیزات مخابراتی و سایر فناوری ها بیان نمود: از سال ۱۳۵۰ که شرکت مخابرات ایران شکل گرفت، شاهد تحولات گوناگونی در زمینه خدمات غیرحضوری، ظهور و بروز پلت فرم های مختلف برای انجام تراکنش های بانکی، خرید های اینترنتی، گسترش مقوله آموزش در شبکه اینترنت و انواع خدمات هستیم که همگی بر بستر شبکه زیرساخت مخابراتی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ارتباطی مناطق مخابراتی استان، اصلی ترین شبکه ارتباطی کشور را در اختیار دارند، اظهار نمود: تأمین زیرساخت و واگذاری سرویس هایی نظیر تلفن ثابت، دیتا و سایر فناوری های اطلاعاتی برای هفت میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک خانگی، تجاری، سازمان ها و نهادهای دولتی، بخش خصوصی، مراکز نظامی و انتظامی و دستگاههای نظارتی، بر حساسیت های کاری و مسئولیت های خطیر مخابرات منطقه تهران افزوده است.

ملک جعفریان ضمن اشاره به این که عرضه خدمات ارتباطی برای هفت و نیم میلیون مشترک تلفن ثابت استان تهران برای ۱۴۰ مرکز مخابراتی و هفت منطقه مخابراتی و همینطور وجود ۱۵ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۱۸ هزار کیلومتر کابل پر زوج مسی در بستری امن در جریان است، اظهار داشت: مخابرات به مثابه اکسیژن برای جامعه است و تا وقتی که کمبود یا خللی احساس نشود، متوجه اهمیت و لزوم آن نمی شویم اما بمحض بروز قطعی، کمبود و خلاء آن به شدت آشکار می شود.

مدیر مخابرات منطقه تهران با تکیه بر لزوم ارتقای شبکه فیبرنوری، دیتای مخابرات منطقه تهران و حفظ و نگهداری از تجهیزات مخابراتی، خاطرنشان کرد: تمامی شرکتهای فعال در حوزه فناوری های ارتباطی و همینطور سایر دستگاه ها و سازمان ها از بستر شبکه موجود مخابرات بهره مند هستند و درحقیقت تمامی ارتباطات بر بستر زیرساخت و شبکه ارتباطی مخابراتی صورت می گیرد.

ایشان در ادامه سخنانش اظهار داشت: سایر اپراتورها و شرکتهای عرضه دهنده خدمات ارتباطی، با استفاده از شبکه مخابرات به ارائه خدمت مشغول اند و مخابرات نهایت همکاری را با سایر سازمان ها و استفاده کنندگان مختلف از بستر ارتباطی دارد، به نحوی که میتوان گفت شرکت مخابرات فضای مناسبی را جهت استفاده تمامی اپراتورهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات فراهم نموده است.

ملک جعفریان با تکیه بر به کارگیری دانش تخصصی و بومی و همینطور بهره گیری از ظرفیت های داخلی شرکتهای دانش بنیان، اضافه کرد: رویکرد شرکت مخابرات پشتیبانی از تولید داخلی و تهیه تجهیزات از داخل کشور بوده و هرجا که در حوزه سخت افزار نیازمند واردات بوده ایم، در بخش های نرم افرازی در رابطه با آن تجهیزات از توانمندی های داخلی و دانش بنیان استفاده شده است.




You may also like