به گزارش سئو بوی، هر سال با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و اپراتوهای تلفن همراه اقدامات و خدماتی را جهت تسهیل ارتباط مسافران درنظر می گیرند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، پیاده روی اربعین یکی از آیین های مهم شیعیان است که هر ساله در روزهای منتهی به اربعین حسینی برگزار می شود، به نحوی که این رویداد در سالهای اخیر به عنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است.
در همین رابطه امسال هم اپراتورهای تلفن همراه خدماتی را که قرار هست در اختیار زوار قرار دهند را اعلام نموده اند.
اپراتور همراه اول اعلام نموده است مشترکانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند می توانند بر طبق مساعدت همراه اول و پیرو قراردادهای منعقده ای که با اپراتورهای عراقی داشتند، از سیمکارت همراه اولی خود بهره گیرند و از نرخ های تخفیف دار و بسته های ویژه رومینگ اربعین بهره مند شوند.
با توجه به تخفیف های در نظر گرفته شده برای این ایام (تا ۷۵ درصد تخفیف نسبت به کمپین سال قبل)، «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه ۹ هزار تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶ هزار تومان»، «تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان» و «هر مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان» است. همین طور در امتداد رفاه حال زوار، قیمت تماس از ایران به موبایل عراق از هشت به شش هزار تومان کم شده است.
شرکت ارتباطات سیار ایران همین طور با تعریف و طراحی «دو بسته رومینگ ویژه اربعین»، سطح میزبانی خود از مشترکان حاضر در این رویداد بزرگ را بالاتر برده است؛ به صورتی که مشترکان به اندازه مصرف خود می توانند یکی از دو بسته هفت روزه «نامحدود» یا «اقتصادی زائر» را انتخاب کنند. بسته ویژه «دیتای نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه ۲۵۰ پیامک هدیه و ۲۵ دقیقه مکالمه هدیه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان ارائه شده و بسته «اقتصادی زائر» نیز با ۱۵۰مگابایت دیتای رومینگ عراق به همراه ۵۰ پیامک هدیه و ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه به قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده که امکان خرید و هدیه به مشترک حاضر در عراق حتی از ایران نیز فراهم گشته است.
طبق اعلام اپراتور همراه اول تمامی زوار می توانند از ۱۳ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ از قیمت های تخفیفی و بسته های مقرون به صرفه در خاک عراق بهره مند شوند؛ اما برای بهره مندی از امکانات رومینگ بین الملل حتما نیاز است تا زوار حسینی قبل از خروج از کشور با شماره گیری کددستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۰ مربع» یا بوسیله مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» از فعال بودن سرویس رومینگ خود اطمینان حاصل کنند.
همین طور زوار برای خریداری بسته رومینگ نیز می توانند از سه روش درگاه جامع خدمات همراه اول در راهپیمایی اربعین «ستاره ۱ مربع»، «مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول» یا «اپلیکیشن همراه من» اقدام نمایند و بمنظور آسایش زوار همراه اولی، کلیه خدمات ارتباطی این اپراتور برای اربعین در درگاه «ستاره ۱ ستاره ۴۰ مربع» نیز فراهم گشته است.
طبق اعلام همراه اول، باتوجه به دغدغه همیشگی مردم در قبل از شروع مسافرت نسبت به مقوله ارتباطات، مذاکرات و جلسات فشرده مسئولان فنی و تیم های عملیاتی همراه اول با فرمانداری شهرهای مرزی در قالب ستاد اربعین در دستور کار قرار گرفت تا ضمن اطلاع از دغدغه و درخواست مسئولان این مناطق، به پایش کیفی شبکه و ارتقای ظرفیت ها بپردازند؛ بدین سبب باتوجه به پیش بینی انجام شده از حجم مراجعه مردمی به پایانه های مرزی جهت خروج از کشور و ورود به عراق، همراه اول با تدارک ۲۹ سایت اضطراری فول تکنولوژی (نسل های دوم تا چهارم ارتباطی) در کنار ۵۲ سایت موجود در پنج نقطه پایانه مرزی، حداکثر ظرفیت ارائه خدمات نسل های نوین را برای استقبال از مشترکان فراهم نموده است. با این میزان تدارک تجهیزات، سطح پوشش مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی تمامی جاده های منتهی به شهرها و پایانه های مرزی را هم شامل خواهد شد.
علاوه بر موارد ذکر شده این اپراتور در امتداد آسایش خاطر مشترکان به افزایش ظرفیت بین الملل خود بوسیله توسعه لینک های بین اپراتور و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ برابر بالا رفته است.
استقرار تیم های فنی و عملیات شبکه اپراتور اول تلفن همراه در شهرهای نزدیک به پایانه های مرزی تا اتمام سفرهای اربعینی، از دیگر مواردی بوده که زمینه پایش و رصد کیفیت شبکه بصورت ۷ در ۲۴ را بصورت خاص در این مناطق در قالب داشبوردهای ویژه پایش مناطق مرزی در مرکز عملیات شبکه و کنترل کیفیت سرویس ایجاد کرده است.
همراه اول جهت ارائه خدمات بهتر به زوار در گذرگاه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی با برگزاری موکب و نیز بصورت سیار به ارائه انواع خدمات مورد نیاز مشترکان پرداخته و این اپراتور درحال آماده سازی تجهیزات جهت ارائه اینترنت بصورت وای فای در موکب های مذکور است. همین طور طبق اعلام این اپراتور، کارشناسان همراه اول در ۱۲ نقطه در شهرهای نجف و کربلا و جاده بین این دو شهر مستقر شده و به ارائه خدمات مشترکان می پردازند.
لازم به ذکر است بسته های اینترنت داخلی در حالت رومینگ قابل استفاده نیست و «امکان دریافت رمز دوم خرید در خارج از کشور بدون فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل، میسر نیست». همین طور مطابق روال تماسهای رومینگی، هنگام استفاده از سرویس رومینگ در خارج از کشور، حتما مشترکان باید کد ایران (۰۰۹۸) را پیش از شماره تلفن های ثابت و موبایل مورد نظر خود شماره گیری کنند.
همراه اول از کلیه مشترکان خود که قصد سفر به عراق را دارند درخواست کرده که اطلاعات لازم درباب تعرفه های اربعین را فقط از صفحه ویژه اربعین پرتال این اپراتور دریافت نمایند.

پیشنهادهای ویژه ایرانسل برای زوار اربعین، «پیش از خروج از کشور»
طبق اعلام اپراتور دوم تلفن همراه، زوار ایرانسلی اربعین حسینی می توانند با شماره گیری کد دستوری #۴۰* یا با بهره گیری از سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، یک بسته اینترنت یک گیگابایتی را بصورت رایگان دریافت کنند؛ این بسته با اعتبار هفت روزفقط در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای منتهی به این مناطق، قابل استفاده می باشد.
علاوه بر این، در مناطق مرزی مذکور، کیوسک های ویژه ای برای اتصال رایگان به اینترنت ایرانسل بصورت اینترنت وای فای، برای همه زوار فراهم گشته است. برای فعال سازی وای فای، کاربران لازم است به شبکه وای فای متصل شده و طبق توضیحات صفحه مربوطه، عدد یک را به سرشماره ۱۱۵۵ برای کاربران ایرانسلی و ۳۰۰۰۰۱۱۵۵ برای کاربران غیرایرانسلی بفرستند تا رمز اتصال به شبکه، برای آنها ارسال شود.
زائران اربعین حسینی، جهت استفاده از شبکه ایرانسل بصورت رومینگ در خاک عراق، لازم است قبل از خروج از کشور، امکان اتصال به سرویس رومینگ را روی خط خود فعال کنند؛ برای این کار، کاربران می توانند کد دستوری #۱۱۱۱* را شماره گیری و یا در سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، به بخش «پرونده» و در ادامه، «خدمات رومینگ» مراجعه کنند.

پیشنهادهای ویژه ایرانسل برای زوار اربعین، «پس از خروج از کشور»
اپراتور ایرانسل امسال هم مثل قبل، با ارائه تعرفه های ویژه مکالمه، پیامک و دیتا، در کنار زوار اربعین حسینی است و برای تسهیل ارتباطات زوار ایرانی در عراق، تخفیف های ویژه ای در تعرفه های خدمات رومینگ ایرانسل برای همه مشترکان اعتباری و دائمی در نظر گرفته است.
بر این اساس، هر دقیقه تماس صوتی با ایران، ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران، ۶۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق، ۴۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک، ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، ۵۰۰ تومان خواهد بود.


به گفته این اپراتور تلفن همراه دریافت پیامک در مدت سفر رایگان بوده و هزینه تماس ورودی و خروجی، برمبنای دقیقه و از زمان شروع مکالمه، محاسبه خواهد شد؛ بدین سبب در صورتیکه تماس وارده، پاسخ داده نشود، هزینه ای بابت آن در تماس منظور نخواهد شد. تعرفه های فوق، در مناطق تحت پوشش هر سه اپراتور کشور عراق، شامل Zain، Asiacell و Korek، قابل استفاده می باشد.
در صورتی که زوار ایرانی در عراق، اعتبار کافی برای برقراری تماس نداشته باشند، دوستان و عزیزان آنها از داخل ایران، می توانند هزینه رومینگ تماس را بپردازند در این حالت، سامانه گویا از مخاطب تماس می خواهد که در صورت تمایل، این هزینه را بر عهده بگیرد؛ همچنین، بسته های اینترنت رومینگ، ویژه ایام اربعین، بوسیله کد دستوری #۴*۱۱۱۱* و سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، قابل فعال سازی هستند. این بسته ها، شامل بسته ۶۰۰ مگابایتی و یک گیگابایتی هستند که با اعتبار هفت روز و با قیمت به ترتیب، ۲۵۰هزار تومان و ۳۹۰هزار تومان، ارائه شده اند.
مشترکان ایرانسل توجه داشته باشند که بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال شبکه ایران، زمان حضور در کشور عراق، قابل استفاده نخواهند بود و لازم است که در صورت نیاز، بسته های اینترنت ویژه رومینگ را فعال کنند.


ایرانسل پیشنهاد می دهد که مشترکانش قبل از ورود به عراق، حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سیمکارت اعتباری خود شارژ داشته باشند و اگر در طول سفر برای برقراری تماس با مشکلی مواجه گشتند، ابتدا از کافی بودن میزان اعتبار(شارژ) سیمکارت خود مطمئن شوند؛ همین طور پیشنهاد می شود که مشترکان دائمی هم، به میزان مورد نیاز، حد اعتبار سیمکارت خودرا بالا برند.
برای خرید شارژ و پرداخت قبض سیم کارت، مشترکان ایرانسل می توانند بوسیله یکی از روش های «خرید کارت شارژ و شماره گیری #رمزکارت شارژ*۱۴۱*» برای سیمکارت های اعتباری، «شماره گیری #۷* و خرید شارژ و یا پرداخت قبض با کارت بانکی» و یا استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، اقدام نمایند.
به گفته این اپراتور روشن کردن گوشی تلفن همراه، هیچ هزینه ای ندارد. مشترکان ایرانسل لازم است توجه داشته باشند که با روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن های تلفن همراه، با هزینه رومینگ محاسبه می شود؛ بدین سبب حتما از غیرفعال بودن اتصال خودکار یا غیرضروری به اینترنت، در اپلیکیشن های خود اطمینان حاصل کرده و برای پرهیز از هزینه های غیرضروری در هنگام حضور در کشور عراق، در تنظیمات پیامرسان های خود، دانلود خودکار ویدئو، عکس و فایل صوتی را غیرفعال کنند.
مشترکان ایرانسل باید در نظر داشته باشند که برای تماس با شماره های ایرانی از خارج از کشور، لازم است قبل از شماره مشترک مدنظر خود، حتما کد ۰۰۹۸ را شماره گیری کنند. این اپراتور پیشنهاد می دهد تا مشترکان شماره های مورد نظر خودرا با پیش شماره‌ی ۰۰۹۸ روی گوشی خود ذخیره کنند تا در زمان برقراری تماس، سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
کارشناسان ایرانسل در روزهای اربعین، با حضور در کانترهای ویژه در مناطق مرزی، شامل مهران (بلوار کربلا نرسیده به پل زائر و نیز میدان اربعین در پایانه مرزی)، قصرشیرین (مرز خسروی، ورودی گمرک جنب مسجد)، شلمچه (پارکینگ اصلی پایانه مرزی)، چذابه (عمود ۵۳ در محل استقرار موکب های حسینی) و تمرچین (جنب کارخانه قند پیرانشهر)، همین طور در شهرهای نجف (مقبرهالحکیم) و کربلا (سیدجوده و خیابان میثم تمار) و نیز در راه پیاده روی اربعین (عمودهای ۱، ۲۰۲، ۴۹۴، ۷۸۰ و ۱۱۲۰)، آماده پاسخگویی و حل مشکلات احتمالی سیمکارت و گوشی و راهنمایی زوار درباره‌ی استفاده از خدمات رومینگ هستند. ارائه برخی خدمات رفاهی و خدمات به زوار در مناطق مرزی و در شهر کربلای معلی، از دیگر اقدامات ایرانسل در روزهای اربعین حسینی ۱۴۰۱ است.
در کنار موارد ذکر شده مشترکان ایرانسل می توانند با شماره گیری ۰۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰، با بخش ویژه‌ی رومینگ در مرکز شبانه روزی ارتباط با مشتریان این اپراتورتماس بگیرند و از کارشناسان ایرانسل راهنمایی دریافت نمایند. همین طور کارشناسان ایرانسل بوسیله گفت وگوی آنلاین در وب سایت ایرانسل و اپلیکیشن ایرانسل من نیز پاسخگوی مشترکان ایرانسل هستند.
پیش از این هم توسط ایرانسل اعلام شده بود، نماینده این اپراتور تلفن همراه، با حضور در عراق و ملاقات با مدیران اپراتورهای عراقی آسیاسل و زین، گزارش های کیفی این اپراتورها را بررسی و با آنها درباب آخرین وضعیت ارتباطی شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده روی بین این دو شهر مقدس، گفت و گو و تبادل نظر کرد.
همچنین در سلسله جلساتی که طی روزهای گذشته، بین مجموعه «کمیسیون ارتباطات و رسانه عراق» و هیأت ایرانی، شامل مجید حقی -معاون امور پستی-، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، سهراب آغ بیات- معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- و نمایندگان اپراتورهای ایرانی برگزار شد، بر اهتمام اپراتورهای عراقی برای ارائه خدمات ارتباطی باکیفیت صوت و دیتا و کاهش نرخها تا حد امکان، تاکید کردند؛ همین طور در این جلسه، تشکیل اتاق عملیات مشترک ارتباطی در روزهای اربعین بصورت آنلاین و نیز اختصاص یک سرشماره رایگان ویژه تماس گمشدگان، مورد توافق اولیه قرار گرفت.
براساس این گزارش در این دیدار، رییس کمیسیون عراقی قول مساعد داد که اپراتورهای این کشور، تمام تلاش خودرا برای ارتقای کیفیت خدمات و کاهش هزینه رومینگ، انجام خواهند داد. علاوه بر این، قرار شد بیش از ۵۰ ایستگاه وای فای رایگان توسط شرکت ارتباطات و پست عراق، در راه پیاده روی زوار اربعین حسینی نصب شود.
ارتقای کیفیت پوشش ارتباطی در راه مرز و مناطق مرزی محل عبور زوار با نصب و بهره برداری از سایت های سیار، ارائه اینترنت رایگان به زوار در مناطق مرزی در قالب بسته های ویژه، استقرار تیم های ویژه و پشتیبانی از زوار درباب مشکلات سیمکارت و گوشی و تنظیمات مربوطه در داخل خاک عراق و در راه نجف به کربلا و نیز ارائه برخی خدمات رفاهی و خدماتی به زوار در مناطق مرزی و در شهر کربلای معلی، همچون این خدمات است.
اپراتور رایتل هم به مناسبت اربعین حسینی خدمات خودرا برای زوار اعلام نموده است.
براین اساس مشترکان رایتل هم می توانید با همراه داشتن سیمکارت رایتل خود در روزهای اربعین حسینی در کشور عراق و با خرید بسته های اینترنت رومینگ بین الملل ذکر شده در جدول زیر در هزینه های خود صرفه جویی کنند.


و همچنی تعرفه های تخفیفی رومینگ بین الملل رایتل در کشور عراق به شرح زیر است:


طبق اعلام این اپراتور تعرفه های ارائه شده به ریال و بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است؛ در هنگام استفاده از این سرویس، هزینه تماس از زمان شروع برقراری ارتباط با مقصد و برمبنای دقیقه محاسبه می شود؛ به عبارتی برای تماسهای کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه می گردد و مبنای محاسبه هزینه اینترنت همراه هر ۵۰ کیلوبایت است.
لازم به ذکر است روشن کردن گوشی در حالت رومینگ هزینه ای نخواهد داشت. رومینگ بین الملل بصورت پیش فرض برروی تمامی سیمکارت ای رایتل فعال است و قبل از سفر جهت اطمینان از وضعیت فعال بودن رومینگ بین الملل به اپلیکیشن رایتل من بخش «سرویس های من» مراجعه کنند؛ همین طور استفاده از اپلیکیشن رایتل من در کشور عراق میسر بوده و استفاده از آن مشمول هزینه اینترنت می شود.
برای سهولت استفاده از خدمات رومینگ عراق پیشنهاد رایتل به مشترکان و زوار، بررسی سقف اعتبار سیمکارت دائمی و شارژ سیمکارت های اعتباری قبل از مبادرت به سفر است. لطفاً قبل از سفر نسبت به افزایش سقف اعتبار سیمکارت دائمی یا خرید شارژ اعتباری اقدام نمایند.
مشترکین سیمکارت های اعتباری و دیتا، در صورت نیاز به افزایش اعتبار، می توانند به صفحه افزایش اعتبار افزایش اعتبار سایت رایتل مراجعه و سیمکارت خودرا شارژ کنند. همین طور افزایش اعتبار بوسیله اپلیکیشن رایتل من یا شماره گیری #۲۰۰* امکانپذیر است. مشترکان سیمکارت دایمی، بمنظور افزایش سقف اعتبار خود، می توانند با ورود به صفحه پرداخت صورتحساب >> افزایش اعتبار سیمکارت دائمی، سقف اعتبار خودرا بالا برند.
پیش از این توسط اپراتور رایتل به ایسنا گفته شد که این شرکت برای زوار اربعین ۱۰۰ مگابایت اینترنت رومینگ بین الملل رایگان برای مدت ۱۰ روز در نظر گرفته که در شبکه Korek عراق قابل دسترسیت. همین طور مشترکین برای استفاده از اینترنت در کشور عراق می توانند چهار بسته رومینگ ویژه رویداد اربعین را از رایتل با تخفیف ویژه خریداری کنند و علاوه بر اینها با استقرار کانترهای پاسخ گویی در راه های پیاده روی همراه زوار امام حسین (ع) هم هست.




منبع:

You may also like