سئو بوی: یک زیرمجموعه گوگل هفته آتی کمپینی برای مقابله با اخبار جعلی مربوط به پناهجویان اوکراینی در لهستان، اسلکواکی و جمهوری چک  راه اندازی می نماید.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، این کمپین بر طبق تحقیقات روانشناسان در ۲ دانشگاه انگلیس به انجام می رسد. روانشناسان دانشگاه های کمبریج و بریستول با همکاری جیگساو کلیپ های ۹۰ ثانیه ای برای آگاه سازی مردم در مقابل محتوای مخرب در رسانه های اجتماعی ساخته اند. این کلیپ ها که در بازه های پخش آگهی در یوتیوب و همین طور پلت فرم های دیگر مانند توئیتر، تیک تاک و فیسبوک نیز پخش می شود تا در شناسایی دستکاری احساسی و قربانی سازی در سرتیتر خبرها به مردم کمک نماید. جان روزن بیک مولف گزارشی درباره ی تحقیقات مربوط به این کمپین در یک مصاحبه اظهار داشت: اگر به مردم بگویید چه چیز درست و چه چیز غلط است، عده زیادی بحث و گمانه زنی می کنند. اما می توان روش هایی را پیش بینی نمود که برای بسط اخبار جعلی به کار می رود. این کمپین با همکاری سازمان های محلی غیر دولتی، بازبین های حقیقت یاب و کارشناسان اخبار جعلی برای مقابله در مقابل روایت های ضد پناهجویی طراحی شده است. گسترش اخبار جعلی و گمراه کننده در آمریکا و اروپا بوسیله رسانه های اجتماعی سبب شده دولت های مختلف قوانین جدید برای مقابله با کمپین های اخبار جعلی وضع کنند.


منبع:

You may also like