به گزارش سئو بوی، در نشستی با حضور فعالان بخش خصوصی، نحوه عرضه خدمات رسانی بهتر به زائرین اربعین مانند هوشمندسازی موکب ها، امانت داری الکترونیکی و سایر موارد عنوان شد و مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، نشستی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مدیران این سازمان به همراه فعالان بخش خصوصی، با هدف چگونگی هم افزایی ظرفیت های اربعین با استفاده از توانمندی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات هوشمند به زائرین رویداد بین المللی اربعین برگزار شد.
در این جلسه که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – ضمن اشاره به امکانات و ظرفیت های وزارت ارتباطات جهت حل موانعی که در راه خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی دارد، اظهار نمود: سازمان فناوری اطلاعات ایران دارای امکانات و ظرفیت هایی است که به تسهیل انجام بسیاری امور در این مراسم می پردازد؛ ضمن اینکه استفاده از ایده های جدید با هدف پیاده سازی خدمات اربعین، هم افزایی بیشتری را برای زائرین به همراه دارد.
طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، خوانساری علاوه بر زائرین، کسب و کارها را هم از این هم افزایی بهره مند دانست و اظهار داشت: علاوه بر مردم، ارائه دهندگان خدمات و فعالان بخش خصوصی هم می توانند از ایده ها و خلاقیت هایی که در راه خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی مورد استفاده قرار می گیرد، در کسب و کار خود بهره مند شوند.
مهدی صرامی- عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران- هم با اشاره ظرفیت های اربعین، بهره گیری از فناوری اطلاعات در جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم در این ایام را هدف از برگزاری این نشست عنوان نمود.
او ضمن دسته بندی زائرین اربعین حسینی تشریح کرد: سه دسته مخاطب در رویداد اربعین وجود دارد که خدمات رسانی به آنها از اهمیت برخوردار است؛ دسته نخست، زائرانی هستند که از داخل کشور به سمت نقاط مرزی درحال حرکت هستند. دسته بعدی، شامل زواری می شوند که در خارج از مرز یعنی در عراق اقامت دارند و درنهایت آن دسته از زائرانی که عبورکنندگان ترانزیت به شمار می روند و عمدتا از مرزهای شرقی مانند افغانستان، پاکستان و حتی هند وارد ایران شده و ضمن عبور از کشور، عازم عراق هستند.
در ادامه این نشست فعالان بخش خصوصی با طرح ایده ها و نظرات خود، به تشریح نحوه خدمات رسانی بهتر به زائرین اربعین نظیر هوشمندسازی موکب ها، امانتداری الکترونیکی و سایر خدماتی که می توانند عرضه کنند، پرداختند.




منبع:

You may also like