حتی اگر برخی از خریداران ممکن است گزینه انتخاب بین ویلا و آپارتمان را برای خرید ملک خود داشته باشند، تفاوت های اساسی بین این دو، اغلب تعیین می کند که کدام ملک را انتخاب کنید. به عنوان مثال، تفاوت قیمت بین آپارتمان و ویلا، می تواند عامل تعیین کننده باشد.

آیا باید در پروژه آپارتمان یا ویلا سرمایه گذاری کرد؟

اویم شاهانه : حتی اگر برخی از خریداران ممکن است گزینه انتخاب بین ویلا و آپارتمان را برای خرید ملک خود داشته باشند، تفاوت های اساسی بین این دو، اغلب تعیین می کند که کدام ملک را انتخاب کنید. به عنوان مثال، تفاوت قیمت بین آپارتمان و ویلا، می تواند عامل تعیین کننده باشد.

آپارتمان در مقابل ویلا: تفاوت های اساسی

پروژه های آپارتمانی به طور کلی از سازه های بلند تشکیل شده اند که فضاهای زندگی را در پیکربندی های مختلف ارائه می دهند. از سوی دیگر، ویلاها، اقامتگاه‌های مجلل مستقلی هستند و در ساخت این واحدها، توسعه‌دهندگان از بازاریابی و فروش شاخص فضای طبقه ارزشمند (FSI) ضرر می‌کنند . در نتیجه، تفاوت زیادی در قیمت این دو گزینه مسکونی وجود دارد. در اینجا لازم به ذکر است که یک ویلا اغلب بسیار بیشتر از یک آپارتمان لوکس بزرگ ۴BHK است.

لینک مفید : ساخت ویلا

چرا؟ یک پروژه مبتنی بر آپارتمان به توسعه‌دهنده این امکان را می‌دهد تا بر اساس FSI تخصیص یافته به سازنده بر اساس هنجارهای ساختمانی آن شهر، بلندمرتبه بسازد. از طرفی پروژه های ویلایی کم ارتفاع هستند و از دو طبقه بیشتر نمی شوند. FSI که به آن نسبت مساحت کف نیز گفته می شود، نسبت مساحت کف به مساحت قطعه ای است که ساختمان روی آن قرار دارد. اگر FSI 5 باشد، این بدان معناست که مساحت یک ساختمان ساخته شده در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ فوت مربع نباید از ۵۰۰۰ فوت مربع تجاوز کند. فضا.

اگر سازنده در این منطقه ویلا بسازد، احتمالاً قادر به ساخت بیش از ۲۰۰۰ فوت مربع نخواهد بود. .

ویلاها معمولاً به افراد مشهور، بوروکرات ها، NRI ها و غیره علاقه مند هستند که ترجیح می دهند سبک زندگی مجلل داشته باشند. گاهی اوقات حرفه آنها این را می طلبد .

ویلا در مقابل آپارتمان: محدوده قیمت

داده‌های Housing.com نشان می‌دهد که میانگین قیمت ملک در بنگالورو، پایتخت فناوری هند، ۵۱۹۴ روپیه در هر فوت مربع است. با این حال، میانگین قیمت ویلا در شهر ۱۷۵۰۰ روپیه در هر فوت مربع است. طبق فهرست‌های موجود در پلتفرم ما، یک ویلا ممکن است تا ۱۷ کرور روپیه برای خریدار در این بازار مسکن هزینه داشته باشد.

در گوروگرام، قیمت پایه برای پروژه های ویلا بین ۸۰۰۰ روپیه به ازای هر فوت مربع و ۱۶۰۰۰ روپیه در هر فوت مربع است و ویلاها عمدتاً ۵ تا ۱۰ کرور هزینه دارند. در مقابل، میانگین قیمت واحد در شهر هزاره ۵۲۳۶ روپیه در هر فوت مربع است.

به گفته جین، قیمت شروع یک آپارتمان مجلل عصر جدید ۱ کرور است و می تواند تا ۱۲ تا ۱۳ کرور در منطقه نویدا و نویدا بزرگ برسد. از سوی دیگر، قیمت اولیه ویلاها چیزی کمتر از ۴ کرور روپیه در همان بازار نیست. در هر دو این شهر NCR، خریداران می‌توانند یک خانه مناسب با قیمت ۲BHK با قیمت ۵۰ میلیون روپیه دریافت کنند. او می‌افزاید: «گاهی اوقات، توسعه‌دهندگان با برندهای معروف مهمان‌نوازی ارتباط برقرار می‌کنند تا مجموعه‌ای مجلل از آپارتمان‌های مجلل مستقل ایجاد کنند که هزینه‌ای مشابه با ویلاهای واقع در حاشیه شهر دارند.

همچنین تفاوت زیادی در مبلغی که فرد باید برای نگهداری و تعمیرات کلی ویلا و آپارتمان بپردازد وجود دارد. فضا کوچکتر، نگهداری کمتر است. به طور مشابه، فضا بزرگتر، نگهداری بالاتر است. همچنین، در حالی که انجمن رفاه ساکنان (RWA) مراقبت از مجتمع های آپارتمانی را بر عهده می گیرد، در مورد ویلاها مسئولیت بر عهده مالک است.

جین می‌گوید: «ویلاهای مستقل عموماً متعلق به بخش‌هایی هستند که توانایی خرید تیمی از کارکنان نگهداری و نظافت را دارند. از آنجایی که فضاهای بزرگ یک نیاز کلیدی برای ساخت پروژه های ویلا هستند، این فضاها معمولاً در مناطق حومه شهر یافت می شوند. دقیقاً به همین دلیل است که شهرهای پرتراکم مانند بمبئی و دهلی هیچ پروژه جدید مبتنی بر ویلا ندارند. از سوی دیگر، آپارتمان ها از نظر موقعیت مکانی، هم در محدوده شهر و هم در خارج، انتخاب گسترده تری را ارائه می دهند.

 

ویلا در مقابل آپارتمان: زمینه سفارشی سازی

ویلاها فضای زیادی برای سفارشی سازی ارائه می دهند. این موارد را می توان به راحتی تغییر داد تا منعکس کننده تغییر سلیقه ها و سبک ها در بازار مسکن باشد. این درجه آزادی در یک آپارتمان در یک آپارتمان امکان پذیر نیست. هیچ توسعه یا بازسازی آسانی در یک آپارتمان وجود ندارد که.

جین می‌گوید: «مشهورها یا چهره‌های عمومی که مدام فضای داخلی را مطابق با روندها و سلیقه‌های در حال تغییر تغییر می‌دهند، تمایل دارند در ویلاها سرمایه‌گذاری کنند، زیرا بازسازی در یک ملک فردی به دلیل مساحت و مالکیت بیشتر آسان‌تر است.

 

بازگشت سرمایه از آپارتمان و ویلا

آپارتمان ها برنده واضح این پارامتر هستند. اکثریت قریب به اتفاق خریداران املاک و مستغلات در هند خانواده های هسته ای هستند که برای آنها مجموعه های کوچکتر مانند آپارتمان در یک آپارتمان ایده آل است. با توجه به مقرون به صرفه بودن، اگر مالک آن را بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی آن اجاره کند، آپارتمان‌ها راحت‌تر خریدار را پیدا می‌کنند. در مورد پروژه های ویلایی هم همینطور نیست. به دلیل نگهداری گران آن، جدا از ارزش اولیه، بازده اجاره نیز برای ویلاها همیشه پایین است. اگر می خواهید سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شما درآمد اجاره ای ایجاد کند، مهم است که نوع ساکنان منطقه خود را مشخص کنید.

لینک : سقف کناف پذیرایی

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در آپارتمان

موارد مثبت

اشکالاتی

نسبتاً مقرون به صرفه است

فضای محدود

در بازار اجاره محبوب تر است

حریم خصوصی محدود

خروج راحت تر

مالکیت زمین ناچیز

نگهداری کمتر

ازدحام بیش از حد

امنیت بهتر

سفارشی کردن آسان نیست

آسان برای مدیریت

برای خانواده های پرجمعیت ایده آل نیست

ایده آل برای خانواده های کوچک

سطوح پایین بهداشت


 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ویلا

موارد مثبت

اشکالاتی

سطوح بالای حریم خصوصی

بسیار گران است

لوکس بودن فضا

امنیت خصوصی مورد نیاز است

بدون شلوغی

ممکن است فقط در مکان های حومه شهر در دسترس باشد

مالکیت زمین

بازده اجاره پایین

آسان برای سفارشی کردن

در بازار اجاره محبوبیت کمتری دارد

سطوح بالای بهداشت

خروج سخته

ایده آل برای خانواده های پرجمعیت، افراد مشهور

نگهداری بالا


 

سوالات متداول

کدام یک گرانتر است – ویلا یا آپارتمان؟

قیمت ویلاها نسبت به آپارتمان بالاتر است. آنها حتی گران تر از آپارتمان هایی هستند که در دسته بندی لوکس قرار می گیرند.

شخصی سازی کدام آسان تر است – آپارتمان یا ویلا؟

ویلاها آزادی بیشتری را برای ایجاد تغییرات در خانه شما ارائه می دهند.

 

آیا باید در پروژه آپارتمان یا ویلا سرمایه گذاری کنید؟

توسط یک بلاگر مقیم

۲ دسامبر ۲۰۱۵: اگر در حال انتخاب بین ویلا و آپارتمان در یک مجتمع آپارتمانی هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را انجام دهید. به احتمال زیاد، خرید خانه ، چه برای زندگی و چه به عنوان سرمایه گذاری، یکی از بزرگترین هزینه های زندگی خواهد بود، به همین دلیل است که اهمیت بیشتری دارد که ملک مناسب را با دقت انتخاب کنید.

لینک مفید : نقاشی آپارتمان

سوال ۱: کدام یک گرانتر است، ویلا یا آپارتمان؟

قیمت یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده است که تصمیم گیری در مورد املاک و مستغلات را هدایت می کند. وقتی صحبت از بحث ویلا و آپارتمان می شود، قیمت به نفع خرید یک آپارتمان در یک آپارتمان است. بر کسی پوشیده نیست که ویلاها در مقایسه با آپارتمان ها قیمت بالاتری دارند – حتی از آپارتمان هایی که در رده لوکس گران قیمت قرار می گیرند. ویلاها همچنین از نظر هزینه نگهداری بر آپارتمان ها برتری دارند زیرا در مقایسه با آپارتمان ها هزینه های نگهداری بالاتری را متحمل می شوند. در مورد یک خانه مستقل یا یک ویلا، این می تواند بسیار شیب دار باشد زیرا نه تنها شامل تعمیر و نگهداری منظم روزانه، بلکه نگهداری از باغ و محوطه مشترک نیز می شود. آپارتمان‌ها و آپارتمان‌های برای فروش به نظر می‌رسد در این مورد گزینه عملی‌تری هستند، زیرا این جنبه از مدیریت روزمره توسط سازندگان/نمایندگان ساختمان با هزینه سه ماهه/نگهداری مراقبت می‌شود.

سوال ۲: ویلا در حاشیه یا آپارتمان در شهر؟

موقعیت مکانی نیز مانند قیمت باعث تصمیم گیری می شود. یکی از عوامل کلیدی در پس تصمیم گیری در مورد ویلا یا آپارتمان، در نظر گرفتن نزدیکی ملک به مکان های مهم در زندگی روزمره مانند ادارات، مدارس، بیمارستان ها و مرکز شهر بسیار مهم است. مجتمع های ویلا تمایل دارند در حومه شهر واقع شوند. از سوی دیگر، آپارتمان ها از نظر موقعیت مکانی، انتخاب گسترده تری را ارائه می دهند، هم در محدوده شهر و هم در خارج از آن، و شما را مجبور می کند بین انتخاب هایی که بهترین زندگی شهری و حومه شهر را به شما ارائه می دهند، تصمیم بگیرید. این به خانواده ای که با خود می آورید نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک فرد مجرد هستید که برای کار به منطقه ای مانند وایتفیلد در بنگلور نقل مکان کرده اید، در حالت ایده آل باید مراقب آپارتمان های استودیویی  باشید.برای فروش، به خصوص اگر تنها ساکنی باشید که روزها را بیشتر در خارج از خانه می گذرانید.

سوال ۳: آیا قطعه املاک شما  در آینده گیرندگانی پیدا می کند؟

اکثریت قریب به اتفاق خریداران املاک و مستغلات در هند خانواده های هسته ای هستند، که برای آنها مجموعه های کوچکتر مانند آپارتمان در یک آپارتمان شرط راحت است. از سوی دیگر، خانواده های بزرگتر خانه های مستقل یا ویلا را ترجیح می دهند. بنابراین، اگر شهر و محلی که می‌خواهید خرید ملک را در آن انجام دهید، محدود کرده‌اید، مهم است که قبل از استقرار در یک آپارتمان در یک آپارتمان یا یک خانه مستقل مانند یک آپارتمان، جمعیت‌شناسی منطقه را در نظر بگیرید. ویلا در حالی که اندازه گیری فضای واقعی زندگی مورد نیاز شما بسیار مهم است، به همان اندازه مهم است که نوع واحدهای خانوادگی که در منطقه شما مستقر هستند را تعیین کنید تا اطمینان حاصل شود که ملک شما می تواند به راحتی اجاره یا فروخته شود.

لینک مفید : بازسازی آپارتمان

سوال ۴: شخصی سازی کدام راحت تر است – آپارتمان یا ویلا؟

ویلاها آزادی بیشتری را برای ایجاد تغییرات در خانه شما ارائه می دهند. خانه‌های مستقل را نیز می‌توان تغییر داد تا تغییر سلیقه و سبک در بازار مسکن را منعکس کند. این درجه از آزادی اغلب در یک آپارتمان در آپارتمان وجود ندارد. هیچ توسعه یا بازسازی آسانی در یک آپارتمان وجود ندارد که از سوی دیگر، در مورد یک ویلا می تواند بسیار ساده به نظر برسد.

 

ویلا در مقابل آپارتمان کدام یک برنده می شود؟

در حالی که ویلاها و آپارتمان‌ها/مجتمع‌های آپارتمانی دارای مزایا و معایب نسبتاً زیادی هستند، عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شود، به غیر از موارد ذکر شده در بالا، مواردی مانند امنیت، اجتماع، امکانات و غیره است. جایی که ویلاها فضا و آزادی ارائه می‌دهند. مانند، آپارتمان ها از نظر امنیت بهتر، دسترسی به امکانات باشگاه، سهولت اجاره و موارد دیگر، نکات مثبتی را ارائه می دهند. در حالی که هیچ پاسخ قطعی برای بحث ویلا یا آپارتمان وجود ندارد، راه هایی برای حل آن وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک ویلا را در یک مجتمع مسکونی دردار انتخاب کنید که همان میزان امنیت، امکانات، سهولت مدیریت و حس اجتماعی برابر را ارائه می دهد. در حالی که ممکن است از نظر قیمت یا مکان برنده نشوید،

You may also like