به گزارش سئو بوی مدیر واتس اپ در مصاحبه ای تصریح کرد این سرویس پیام رسان امنیت را کاهش نمی دهد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، ویل کت کارت، مدیر واتس اپ در گفتگو با شبکه بی بی سی اظهار داشت: اگر دولت ها درخواست کنند رمزنگاری واتس اپ را ضعیف نماییم، پذیرش آن معقول نخواهد بود.

برنامه های دولت انگلیس برای شناسایی تصاویر کودک آزاری شامل اسکن پیام های خصوصی است. دولت انگلیس اعلام نموده که شرکتهای فناوری باید با محتوای کودک آزاری در فضای آنلاین مقابله کنند. پیشنهادهای دولت، بخشی از لایحه ایمنی آنلاین هستند که تا پاییز به تعویق افتاده است.

گروه انگلیسی NSPCC که حامی حقوق کودکان است، از مواضع واتس اپ انتقاد و اعلام نموده پیام رسان مستقیم، خط مقدم کودک آزاری است.

یک سخنگوی دولت انگلیس اعلام نمود آنها نباید این ریسک واضح را نادیده بگیرند که رمزنگاری سر به سر می تواند آنها را از این محتوا بی خبر نگه داشتند و مانع تلاشها برای دستگیری مجرمان شوند. ما به همکاری با بخش فناوری برای پشتیبانی از توسعه فناوری های نوآورانه ای که از ایمنی عمومی حمایت می کنند، بدون اینکه حریم خصوصی را به مخاطره بیاندازند، ادامه می دهیم.

رمزنگاری سر به سر (E۲EE) قوی ترین سطح امنیت را فراهم می آورد چونکه تنها دریافت کننده پیام، کلید خارج کردن پیام از رمز را دارد که برای ارتباطات خصوصی بااهمیت به حساب می آید.

این فناوری شالوده امنیت ارتباطات در اپلیکیشن هایی نظیر واتس اپ، سیگنال و تلگرام و مسنجر فیسبوک را تشکیل می دهد. تنها فرستنده و دریافت کننده پیام می توانند آنرا بخوانند و مقامات اجرایی یا غولهای فناوری قادر به دسترسی به این پیام ها نیستند.

وضعیتی که جامعه فناوری با آن روبرو شده است، وعده دولت انگلیس برای پشتیبانی از طراحی ابزارهایی است که می توانند تصاویر غیرقانونی را در فضای رمزنگاری سر به سر شناسایی کرده و در عین حال، حریم خصوصی را رعایت نمایند.

کارشناسان امکان پذیر بودن این راه کار را زیر سوال برده اند و اغلب آنها اعتقاد دارند که اسکن پیام ها، اساس رمزنگاری سر به سر را از بین می برد چونکه پیام ها دیگر محرمانه نیستند.

مدیر واتس اپ اظهار داشت: میلیونها نفر از واتس اپ استفاده می نمایند و این پیام رسان باید استانداردهای یکسان حریم خصوصی را در هر کشوری حفظ کند. اگر ما امنیت را برای کل جهان پایین بیاوریم تا به درخواست یک کشور عمل نماییم، پذیرش آن معقول نخواهد بود و به علت درخواست دو درصد، محصول ما مطلوب ۹۸ درصد کاربرانمان نخواهد بود.

کمیسیون اروپا اعلام نموده است شرکتهای فناوری باید تصاویر کودک آزاری را در پلت فرم هایشان شناسایی، گزارش، مسدود و حذف نمایند.

مدیر واتس اپ اظهار داشت: آنچه که به ما پیشنهاد شده، این است که مستقیم یا غیرمستقیم از راه نرم افزار پیام های همه را بخوانیم. تصور نمی کنم مردم چنین چیزی بخواهند.

برنامه های انگلیس و اتحادیه اروپا، منعکس کننده تلاشهای سال قبل اپل برای اسکن تصاویر در آیفون افراد به منظور شناسایی محتوای مجرمانه قبل از بارگزاری شدن آنها در آی کلود است. اما اپل بعد از اینکه گروههای مدافع حریم خصوصی اعلام نمودند این غول فناوری یک ریسک امنیتی در نرم افزار خود بوجود آورده است، از طرح مذکور عقب نشینی کرد.

کت کارت اظهار داشت: واتس اپ پیش از این صدها هزار تصاویر کودک آزاری را شناسایی کرده است. تکنیک هایی وجود دارد که بسیار موثر هستند و می توانند در صنعت فناوری استفاده شوند و نیازی ندارند امنیت همه فدا شود. ما بیشتر از هر سرویس اینترنتی دیگری در جهان موارد خلاف را گزارش میکنیم.

بر اساس گزارش شبکه بی بی سی، این ادعا، بنیادهای کودکان را عصبانی کرده است.





منبع:

You may also like