به گزارش سئو بوی جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا افشا کرد سیستم بایگانی اسناد دادگاه های فدرال ایالات متحده توسط سه بازیگر خارجی متخاصم مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش سئو بوی به نقل از پولیتیکو، نادلر نخستین افشای عمومی این حمله سایبری را در نشست کمیته نظارت بر بخش امنیت ملی وزارت دادگستری انجام داد. این حمله بخشی از یک مشکل امنیتی بزرگ تر بوده که به اختلال کامل امنیت سیستم در سال ۲۰۲۰ منجر گردید. نادلر در طول جلسه اعتراف کرد که کمیته مذکور تازه در ماه مارس سال جاری از “وسعت و دامنه خیره کننده” این نقض امنیت آگاه شده است.
متیو اولسن، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی، در این نشست شهادت داده که وی “در حال همکاری بسیار نزدیک با مقامات قضایی و قضات در سرتاسر کشور برای رسیدگی به این مورد است. وی افزوده که “قانونگذاران نگران این هستند که چه تعداد از پرونده ها تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته اند و دقیقا چگونه این مورد بر آنها تاثیر گذاشته است. ”
هنوز اطلاعات زیادی در مورد این حمله سایبری مخفی نگه داشته شده است. سناتور ران وایدن از اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان به دفتر اداری دادگاه های ایالات متحده نامه نوشته و نگرانی خویش را در این مورد ابراز کرد که “قوه قضاییه هنوز علناً توضیح نداده چه اتفاقی افتاده است و چندین درخواست را برای عرضه توضیحات غیر طبقه بندی شده به کنگره رد کرده است.” دادگاه های ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۱ اذعان کردند سیستم مدیریت پرونده های الکترونیکی آن مورد حمله سایبری قرار گرفته و حتی رویه های تشکیل پرونده اسناد حساس به همین علت تغییر کرده است.


منبع:

You may also like