سئو بوی: کمیسیون اروپا به واتساپ تا ژوییه فرصت داد توضیح دهد بروزرسانی سیاست حریم خصوصی این پیامرسان، مطابق با قانون مصرف کننده اتحادیه اروپاست.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، سازمان مصرف کننده اروپایی و مقامات شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده اعلام نمودند واتس اپ تغییرات شرایط استفاده از سرویس خویش را به شکل روشن و به زبان قابل فهم توضیح نداده است و این رفتار، نقض قانون مصرف کننده اتحادیه اروپا به حساب می آید.

مقامات اجرایی کشورهای اروپایی از این اختیار برخورداند تا شرکتهایی که قوانین مصرف کننده را نقض می کنند را مجازات کنند.

شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده که متشکل از دیده بانهای مصرف کننده ملی و تحت حمایت کمیسیون اروپاست، در ژانویه نامه ای به واتس اپ ارسال و از این سرویس پیام رسان خواسته بود در مورد سیاست حریم خصوصی به روزشده خود شفاف سازی کند.

رگولاتورهای اروپایی اعلام نمودند پاسخ این شرکت در مارس، آنها را قانع نکرد و سبب شد روز چهارشنبه نامه دومی را ارسال نمایند.

دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری کمیسیون اروپا در اطلاعیه ای اعلام نمود: واتس اپ باید اطمینان دهد که کاربران، آنچه را که با آن موافقت می کنند و چگونگی استفاده واتس اپ از دیتای آنها برای اهداف تجاری بخصوص برای عرضه خدمات به شرکای تجاری را درک می کنند.

واتس اپ اعلام نمود در زمان مناسب، به این نامه پاسخ خواهد داد.

کاربران واتس اپ در ژانویه درباره بروزرسانی شرایط استفاده از سرویس این پیام رسان اعتراض کرده بودند و بسیاری معتقد بودند این بروزرسانی به اشتراک گذاری اطلاعات با فیسبوک منتهی می شود که حالا “مِتا” نامیده می شود. خیلی از کاربران تصور کردند مخالفت با شرایط جدید استفاده از سرویس، به مسدود شدن حساب کاربری آنها منجر می شود. در واقع تغییر چندانی روی نداد. با این وجود واتس اپ مجبور شد تغییراتش را به تاخیر بیاندازد و ماه ها کوشش کرد دیدگاه عمومی را در اینباره تغییر دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی واتس اپ اظهار داشت: بروزرسانی سال ۲۰۲۱ واتس اپ، تعهد این پیام رسان به حریم خصوصی کاربر یا نحوه اداره سرویس همچون نحوه پردازش اطلاعات کاربران را تغییر نداده است.





منبع:

You may also like