به گزارش سئو بوی بزرگترین تولیدکنندگان نیمه رسانا در جهان شامل TSMC، سامسونگ و اینتل در نظر دارند قیمت های تراشه را افزایش بیشتری دهند که به گرانی بیشتر دستگاههای الکترونیکی منتهی خواهد شد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، تحلیل گران به شبکه سی ان بی سی اظهار کردند: محصولاتی که به نیمه رساناها متکی هستند، گران تر خواهند شد چونکه تولیدکنندگان تراشه مهیای افزایش قیمتها می شوند.

پیتر هانبری، تحلیلگر نیمه رسانای شرکت بین به شبکه سی ان بی سی اظهار داشت: تولیدکنندگان تراشه سال قبل قیمتها را ۱۰ تا ۲۰ درصد بالا بردند. انتظار می رود سال جاری هم دور جدیدی از افزایش قیمت در پیش باشد اما این افزایش کمتر و در حدود پنج تا هفت درصد است.

تولیدکنندگان نیمه رسانا، قیمت هایشان را می افزایند چونکه می توانند و همینطور به علت اینکه تأمین مالی فعالیت های رو به رشدشان، برای آنها گران تر شده است. مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید تراشه، ۱۰ تا ۲۰ درصد افزوده شده است. همینطور کمبود نیروی کار مورد نیاز برای ساخت تاسیسات نیمه رسانا دیده می شود و نرخ دستمزدها افزوده شده است.

نیک کی آسیا به نقل از منابع آگاه گزارش کرد شرکت تایوانی TSMC برای بار دوم در کمتر از یک سال به مشتریانش اخطار داد که می خواهد قیمتها را افزایش دهد. این شرکت می خواهد افزایش قیمت تک رقمی اعمال نماید و به نگرانیهای تورمی، افزایش هزینه ها و برنامه های توسعه، بعنوان علل افزایش قیمت اشاره نمود.

سامسونگ هم مقرر است قیمت تولید تراشه را حداکثر ۲۰ درصد افزایش دهد.

گلن او دانل به سی ان بی سی اظهار داشت: افزایش قیمت تراشه نباید در فضای اقتصادی فعلی حیرت انگیز باشد چونکه انتظار دارد قیمتها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند که حدودا مطابق با تورم خواهد بود.

طی دو سال قبل پاندمی ویروس کرونا سبب ایجاد کمبود جهانی تراشه شده است.

با وجود تشدید بحران هزینه معاش، شرکتهایی که از تراشه ها در ساخت محصولاتشان استفاده می نمایند، امکان دارد کم کم ناچار شوند هزینه ها را به دوش مصرف کنندگان بیاندازند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اودانل پیش بینی نمود قیمت کامپیوتر شخصی، خودرو ها، اسباب بازی، محصولات الکترونیکی مصرفی، دستگاههای برقی و خیلی از محصولات دیگر، گران تر شود.






منبع:

You may also like