سئو بوی: با توجه به این که حدودا ۶۰ سال از عمر فکس می گذرد، اما مردم همچنان از این دستگاه برای ارسال قراردادها و سایر اطلاعات مهم خود استفاده می نمایند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، یافته های یک تحقیق نشان داد با توجه به این که فناوری ها و دستگاه های جدیدتری آمده اند، اما دستگاه های فکس همچنان پر استفاده مانده اند.

طبق گزارش eFax که از ۱۰۰۱ مسئول ارشد IT و تصمیم گیران تجاری در شرکت های بزرگ، کوچک و متوسط و سازمانهای بخش دولتی نظرسنجی کرده است، در بیشتر این شرکتها (۵۴ درصد) بین شش تا ۵۰ کاربر فکس وجود دارد و یک پنجم مدعی شده اند ۵۱ نفر یا بیشتر کاربر فکس در سازمان آنها وجود دارد.

عجیب تر این که، بیش از یک سوم (۳۷ درصد) از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اظهار کردند: انتظار دارند که استفاده از فکس در آینده افزایش پیدا کند و ۲۸ درصد هم گفتند استفاده از فکس ادامه پیدا خواهدنمود. تنها ۳۵ درصد پیش بینی کردند که استفاده از دستگاههای فکس کاهش پیدا خواهدنمود.

به نظر می رسد نتایج این نظرسنجی ناشی از این حقیقت است که همه بیش از گذشته، اسناد مهم را بصورت دورنگار ارسال و دریافت می کنند. سال قبل حدود دو سوم (۶۴ درصد) اعلام نمود که شمار اسناد مهمی که با فکس دریافت نمودند، تغییر نکرده یا بالا رفته است. در مجموع، یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، هر روز اسناد مهم را با فکس ارسال و دریافت می کنند.

تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی (۴۵ درصد)، چنین اسنادی را بوسیله ایمیل هایی که با کلمه عبور محافظت می شوند، به اشتراک می گذارند و ۴۳ درصد از نرم افزار رمزنگاری ایمیل استفاده می نمایند. در بین کاربران فکس، ۳۵ درصد از سیستمهای فکس مبتنی بر استفاده می نمایند در صورتیکه ۳۱ درصد از این سیستمها به همراه سیستمهای فکس سنتی استفاده می نمایند و ۱۵ درصد از دستگاه فکس قدیمی استفاده می نمایند.

طبق بررسی اسنادی که امروز فکس می شوند، بیشتر اسنادی که بوسیله فکس ارسال می شوند، قراردادها (۵۶ درصد) بوده و بعد از آن توافقهای اجاره (۴۴ درصد)، حسابهای شرکت (۳۱ درصد)، اسناد حساس تجاری (۲۸ درصد) و اسناد حاوی جزئیات بانکی حساس (۲۶ درصد) هستند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، اسکات ویلسون، نایب رییس فروش و خدمات eFax در این زمینه اظهار داشت: فکس با فراهم کردن امکان ارتباط مطمئن و ارسال اسناد مهم، برای خیلی از شرکتها و کسب و کارشان مهم مانده است.





منبع:

You may also like