سئو بوی: نشست مدل سازی وضعیت سلامت فردی و اجتماعی از کلان داده های رسانه های اجتماعی با همکاری پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی با همکاری پژوهشگاه فضای مجازی انجام می شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، دومین نشست از سری گفتگوهای آنلاین با موضوع شبکه های اجتماعی و تأثیرگذاری اجتماعی، با عنوان «مدل سازی وضعیت سلامت فردی و اجتماعی از کلان داده های رسانه های اجتماعی» روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه (ساعت ۱۷: ۳۰)، انجام می شود. در این جلسه پروفسور جوهان بولن استاد انفورماتیک و علوم شناختی از دانشگاه ایندیانا و مدیر مرکز پیچیدگی های اجتماعی و زیست پزشکی به بررسی مدل سازی وضعیت سلامت فردی و اجتماعی از کلان داده های رسانه های اجتماعی می پردازد. به گفته ی ایشان، پیشرفت ها در پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین و همین طور دسترسی پذیری کلان داده های رسانه های اجتماعی، ما را قادر می سازد تا وضعیت شناختی، رفتاری، اجتماعی و عاطفی میلیونها فرد را تقریباً بصورت لحظه ای ردیابی نماییم. در این جلسه مقرر است درباره استخراج نشانگرهای طولی سلامت روان از بررسی صفحات رسانه های اجتماعی و افرادی که دارای اختلال های روانی درونی تشخیص داده شده اند، صحبت شود.
پروفسور بولن استاد انفورماتیک و علوم شناختی دانشگاه ایندیانا، دارای دکترای روانشناسی تجربی از بروکسل است و سابقه فعالیت در آزمایشگاه لوس آلاموس را دارد. وی بیش از ۸۰ مقاله در حوزه علوم اجتماعی محاسباتی، پیچیدگی اجتماعی، سلامت، رفاه، یادگیری ماشینی و انفورماتیک در مجلات معتبر منتشر نموده است. تحقیقات پروفسور بولن توسط مراکز مطرحی چون ناسا، دارپا و NSF حمایت شده است. پژوهش های پیشرو و ابتکارات وی در استفاده کلان داده های اجتماعی در پیش بینی و بررسی رفتارهای اجتماعی و فردی در سالهای اخیر بسیار مورد ارجاع بوده است.


منبع:

You may also like