سئو بوی: پروژه بلاک چین رونین اعلام نمود هکرها رمزارز به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار از سیستمهایش به سرقت برده اند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این پروژه اعلام نمود هکرهای ناشناس در ۲۳ مارس حدود ۱۷۳ هزار و ۶۰۰ توکن اتر و ۲۵.۵ میلیون توکن کوین یو اس دی را به سرقت برده اند. در نرخ مبادله فعلی، وجوه مسروقه ۶۱۵ میلیون دلار ارزش دارند اما در زمان حمله ۵۴۰ میلیون دلار ارزش داشته اند.

شرکت تحلیل بلاک چین “الیپتیک” این سرقت را دومین سرقت بزرگ رمرزارز خواند.

رونین در یک پست بلاگ اعلام نمود هکرها از کلیدهای خصوصی مسروقه (کلمات عبور مورد نیاز برای دسترسی به وجوه رمزارز) برای برداشتن وجوه رمزارز بهره برده اند.

رونین این هک را روز سه شنبه کشف کرد و هم اکنون سرگرم همکاری با سازمانهای دولتی مختلف برای به دام انداختن تبهکاران است.

در حال حاضر کاربران رونین قادر به برداشتن یا سپردن وجوه در این شبکه نیستند. رونین اعلام نموده که با شرکت ردیابی بلاک چین Chainalysis همکاری می کند تا رد وجوه مسروقه را پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، هک مدتهاست که پلتفرمهای رمزارز را درگیر کرده است. اوت سال میلادی گذشته هکرهایی که عامل بزرگترین سرقت ارز دیجیتالی در تاریخ بودند، بیش از ۶۱۰ میلیون دلار پولی که از سایت “پلی نت ورک” دزدیده بودند را برگرداندند. در سال ۲۰۱۸ توکنهای دیجیتالی به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار از پلت فرم “کوین چک” در توکیو دزدیده شد. صرافی ژاپنی Mt.Gox در سال ۲۰۱۴ بعد از اینکه هکرها نیم میلیارد دلار رمزارز را به سرقت بردند، ورشکسته شد.




You may also like