دولت فدرال استرالیا متعهد شده قوانین جدیدی را برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و اخبار دروغین در شبکه های اجتماعی وضع کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از زد دی نت، برپایه این قانون پیشنهادی، اداره ارتباطات و رسانه استرالیا موسوم بهACMA در صورتیکه اقدامات پلت فرم ها در این حوزه ناکافی باشد، مجموعه گسترده ای از اختیارات را برای مقابله و مجازات آنها در اختیار خواهد داشت.
پل فلچر، وزیر ارتباطات استرالیا در این مورد اظهار داشت: «این قانون تازه پلت فرم ها را تشویق می کند تا برای رفع صدمه های ناشی از نشر اطلاعات نادرست انگیزه داشته باشند، در عین حال ACMA هم خواهد توانست پلت فرم ها را در صورتیکه تلاشهای داوطلبانه آنها ناکافی یا دیرهنگام باشد، پاسخگو نگه دارد.»
اعلام این قوانین یک سال بعد از آن صورت می گیرد که پلت فرم های دیجیتال بزرگ، همچون فیسبوک، گوگل، تیک تاک، و توئیتر قوانین داوطلبانه ای را برای رسیدگی به اطلاعات نادرست آنلاین اجرایی کردند. اما دولت فدرال استرالیا بارها از تلاشهای شبکه های اجتماعی برای مقابله با اخبار و اطلاعات نادرست انتقاد کرده و این تلاش ها را ناکافی دانسته است. نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون سال قبل از غول های فناوری به علت دروغ پراکنی که در پلت فرم هایشان رخ می دهد انتقاد نمود و تصریح کرد که رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک به “کاخ بزدل ها” برای مزاحمت تبدیل گشته اند.


منبع:

You may also like