رییس کمیسیون اینترنت سازمان نصر با تاکید بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته، بیان کرد:  در شرایط شیوع کرونا، آن اندازه تجهیزات شبکه که بتوانیم سرویس مناسبی ارائه دهیم، نداشتیم و تا آن زمان که بتوانیم تجهیزات را تامین نماییم، طول کشید و در نهایت توانستیم از دو ماه گذشته، ارتقای شبکه را انجام دهیم.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، در ایام گذشته، اعتراضات بسیاری درباره سرعت اینترنت مطرح شده، در عین حال تعدادی از کاربران اینترنتی معتقدند مشکل کیفیت و سرعت اینترنت، با طرح موسوم به صیانت که از طرف مجلس شورای اسلامی مطرح شده و نمایندگان مجلس درحال بررسی آن هستند، مرتبط می باشد، اما مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها تاکید نمودند که عدم سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت و اینترنت ثابت، مشکلات این روزهای اینترنت را رقم زده است.
در این راستا محمدعلی یوسفی زاده – رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی کامپیوتری تهران و مدیرعامل یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در گفت و گو با ایسنا، درباره مشکلات کیفیت اینترنتی در ماه های گذشته بیان کرد: ما در گراف های سرویس خودمان در آسیاتک مشکلی داشتیم که ظرفیت تجهیزاتی ما پر شده بود که ماه گذشته آنرا ارتقاء دادیم وتوسعه شکل گرفته و الان مشکلی در شبکه نداریم.
وی افزود: البته در ماه های گذشته، به سبب رشد مصرف اینترنت در وضعیت شیوع کرونا، آن اندازه تجهیزات شبکه که بتوانیم سرویس مناسبی ارائه دهیم، نداشتیم و تا آن زمان که بتوانیم تجهیزات را تامین نماییم، مدتی طول کشید و درنهایت توانستیم از دو ماه گذشته، ارتقای شبکه را انجام دهیم و الان شبکه در وضعیت طبیعی قرار دارد و از گراف هایمان هم مشخص است.
رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی کامپیوتری تهران با تاکید بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته، بیان کرد: مصرف مشترکان و حجم ترافیکی که در خانه استفاده می نمایند، در ماه های گذشته به صورتی بالا رفته است. بطورمثال مشترکی که خط اینترنتش چهار مگابیت برثانیه بوده، قبلا از این چهار مگ استفاده نمی کرد اما الان از تمامی این ظرفیت استفاده می نماید. ما هم متناسب با این افزایش ظرفیت، شبکه را به میزان لازم ارتقاء دادیم.
یوسفی زاده درباره اقداماتی که می توان برای برای بهبود تجربه کاربری در زمینه اینترنت انجام داد، اظهار نمود: پروسه بهبود شبکه (Network Optimization) همیشه وجود دارد و فقط مربوط به ترافیک بین الملل نیست، بلکه به طراحی شبکه هم برمی گردد. شرکت ارتباطات زیرساخت می تواند در توزیع و تحویل لینک و لینک های بین المللی که می خرد، این مساله را مدیریت کند.
وی درباره ارتباط بی کیفیتی اینترنت با طرح صیانت و عدم ارائه پهنای باند از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی توضیح داد: نه اطلاعی دارم و نه احساسی که این مساله صحت داشته باشد. پهنای باند هم به FCP ها داده می شود اما باید تجهیزات لازم در شرکتها وجود داشته باشد. ما هم قبلا درخواست داشتیم، که در ابتدا تامین نمی شد تا آن زمان که تجهیزات را نصب کردیم و شبکه مان را توسعه دادیم و پهنای باند هم تحویل گرفتیم.




You may also like