یک کارشناس اظهار داشت: بااینکه بیتکوین روز گذشته نتوانست از ۴۵ هزار دلار فراتر برود و به در بسته خورد، اما همچنان سرمایه گذاران امیدوارند که باردیگر شاهد روند صعودی بازار رمزارزها باشند و هم اکنون، گاوهای بازار، یعنی همان خریداران در منطقه حمایتی ۴۳ هزار دلار، مشغول دفاع هستند تا قیمت بیشتر از این ریزش نکند.
احسان عاشوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بعد از آنکه قیمت بیتکوین روز گذشته، ۱۹ بهمن ماه، به بیشترین مقدار هفتگی خود یعنی ۴۵ هزار دلار رسید، خرس های بازار (فروشندگان) سریع دست به فروش زدند و توانستند طی معاملات عصر، قیمت بیتکوین را تا ۴۲٫۹۰۰ دلار پایین بیاورند. آنها در طول این مدت سود زیادی کسب کردند و حتی خودشان را آماده کردند که در قیمت ۳۸ هزار دلار سفارش ثبت کنند. به هر حال از روز گذشته، وضعیت خیلی از رمزارزها مانند بیتکوین نزولی بوده است، چیزی که می تواند نشانه ای برای موقت بودن روند صعودی اخیر قیمت ها باشد.
وی افزود: بیتکوین و اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ درصد کاهش قیمت داشته اند. در عین حال ریپل و سولانا هم به ترتیب ۴.۵ و ۶ درصد سقوط قیمت را تجربه کرده اند. با وجود بهبود احساسات سرمایه گذاران در این هفته، تحلیل گران انتظار دارند که نوسانات در بازار همچنان برای کوتاه مدت ادامه داشته باشد. شاخص ترس و طمع بیتکوین طی هفته گذشته از ناحیه ترس شدید خارج شد و هم اکنون شاهد نشانه های بهتر شدن احساسات سرمایه گذاران هستیم.
این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد: آخرین بار که شاخص ترس و طمع از وضعیت ترس شدید خارج شد و به سمت طمع حرکت کرد، در ماه تیر بود؛ درست پیش از این که بازار رمزارزها با یک روند صعودی شدید مواجه شود. اما این دفعه حجم معاملات کمتر از حد انتظار است و می تواند نشانه ای برای ضعف خریداران باشد. این مساله می تواند سبب سقوط و نوسان قیمت در کوتاه مدت شود. در عین حال باید این نکته را هم درنظر داشت که عوامل اقتصادی و قانون گذاری رمزارزها در کشورهای مختلف، بر بازار رمزارزها بسیار موثر خواهد بود.



You may also like