به گزارش سئو بوی یک محقق آزمایشگاه سرن اخطار می دهد که عصر کامپیوتر های کوانتومی در آینده نزدیک از راه می رسد و آمادگی برای همراهی با تحولات ناشی از آن ضروری می باشد.

به گزارش سئو بوی به نقل از زد دی نت، آلبرتو دی مگلیو رئیس آزمایشگاه اوپن لب در سرن در این مورد گفته است: کامپیوتر های کوانتومی برای حل مشکلات رمزنگاری و بهینه سازی فعالیتهای مختلف نویدبخش هستند و شرکت ها در تلاشند تا آنها را جهت استفاده های تجاری کاربردی کنند.
بر اساس بررسی های مؤسسه Deloitte، سرمایه گذاران خطرپذیر در طول سال ۲۰۲۱ بیشتر از یک میلیارد دلار در کسب و کارهای کوانتومی سرمایه گذاری کردند. آنها طی ۱۲ ماه آینده علاقه بیشتری به سرمایه گذاری خواهند داشت و مجموع هزینه های در ارتباط با این کار احتمالاً تا آخر سال به بالای ۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
این تزریق پول نقد به فناوران کمک می نماید تا کامپیوترهای کوانتومی قابل اعتماد و مفیدی را توسعه داده و ابداع کنند. این هم اکنون یک اولویت بزرگ است، چونکه تلاش ها برای افزایش تعداد بیت های کوانتومی – یا کیوبیت ها – در دسترس برای محاسبات به کسب و کارها کمک می نماید تا برای شناسایی موارد استفاده جدید کامپیوتر های کوانتومی اقدام نمایند.
بر اساس برآورد Deloitte ده ها شرکت در سرتاسر جهان از کامپیوتر های کوانتومی بعنوان بخشی از عملیات روزانه خود امسال استفاده می نمایند. این فناوری سالانه میلیاردها دلار ارزش تولید می کند، بنابراین است که مدیران فناوری شرکت ها باید از الان برای بهره گیری از مزیت کوانتومی آماده شوند.
بر اساس بررسی های دو شرکت کوانتومی زاپاتا کامپویتینگ و ویک فیلد ریسرچ سه چهارم (۷۴ درصد) مدیران ارشد شرکتهای تجاری معتقدند سازمان هایی که بزودی کامپیوتر های کوانتومی را به کار نگیرند، به سرعت از رقبا عقب خواهند افتاد.
به گفته دی مگلیو، مؤثرترین رویکرد ایجاد شبکه هایی است که به کاربران کل اکوسیستم گسترده متشکل از شرکای داخلی و خارجی اجازه می دهد درباره چالش هایی که کسب و کارها با آن مواجهند فکر کنند و راهکارهای بالقوه مبتنی بر پردازش کوانتومی را عرضه کنند. در عین حال، ساخت این اکوسیستم یک عنصر ضروری برای حرکت به سمت برنامه های کاربردی است.


منبع:

You may also like