به گزارش سئو بوی گوگل سرگرم ساخت یک هدست حقیقت افزوده تحت نام ˮپروژه آیریسˮ است که می خواهد در سال ۲۰۲۴ عرضه نماید.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، گوگل امکان دارد هدست حقیقت مجازی “دی دریم” را سالها قبل کنار گذاشته باشد اما به معنای آن نیست که از کار روی ساخت هدستها به صورت کلی انصراف داده است. منابع آگاه مدعی شدند گوگل درحال ساخت یک هدست حقیقت افزوده تحت نام “پروژه آیریس” است که می خواهد در سال ۲۰۲۴ عرضه نماید. این دستگاه پوشیدنی از یک پردازنده سفارشی گوگل و دوربینهای ردیابی چهره بیرونی بهره برده و با اندروید کار می کند. البته با عنایت به آگهی های استخدام، یک سیستم عامل سفارشی خواهد داشت. همینطور برای فائق آمدن بر محدودیتهای نیروی پردازش هدست، احیانا به یک رندر مبتنی برابر متکی خواهد بود.

کِلِی باوور، مدیر پروژه استارلاین بر این پروژه به شدت محرمانه نظارت دارد. منابع آگاه اعلام کردند تیم هدست حقیقت افزوده گوگل شامل اسکات هافمن، سازنده دستیار گوگل، شهرام ایزدی، مدیر ARCore و مارک لوکفسکی، مدیر سابق توسعه سیستم عامل داخلی شرکت مِتا هستند. تصور می رود واحد پیکسل هم در بخشهایی از کار سخت افزاری مشارکت دارند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در اکتبر گفته بود حقیقت افزوده حوزه بزرگی برای سرمایه گذاری برای این شرکت است. تصور می رود این هدست در مراحل اولیه ساخت باشد و استراتژی بازار واضحی ندارد و ازاین رو هدف عرضه در سال ۲۰۲۴ امکان دارد قطعی نباشد.

بر اساس گزارش انگجت، عرضه هدست از جانب گوگل که پیش از این در این عرصه ناکامی را تجربه کرده است، امکان دارد غیرمنتظره به نظر برسد اما با عنایت به چشم انداز درحال تحول، شوکه کننده نیست. شایعه شده که اپل هم امکان دارد درحال ساخت یک هدست حقیقت ترکیبی باشد در حالیکه مِتا به دنبال ساخت سخت افزار حقیقت افزوده و دنیای مجازی (متاورس) است. اگر گوگل نخواهد سخت افزار حقیقت افزوده یا پلت فرم مناسب آنرا عرضه نماید امکان دارد در این عرصه از رقیبانش عقب بیافتد حتی اگر با توسعه این فناوری سالها فاصله داشته باشیم.




You may also like