به گزارش سئو بوی اپل با هدف حفظ مغزها، به برخی از مهندسان پاداش غیرمعمول و قابل توجهی در چارچوب سهام این شرکت عرضه می کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد اپل هفته گذشته به برخی از مهندسان خود در بخشهای طراحی سیلیکون، سخت افزار، نرم افزاری و عملیاتی پاداشهای خارج از چرخه را ابلاغ نمود که بعنوان واحدهای سهام محدود صادر می شوند. این سهام در مدت چهار سال واگذار می شوند و انگیزه ای بوجود می آورد تا این افراد در اپل بمانند.

این پاداش که دریافت کنندگانش را سورپرایز کرد، از حدود ۵۰ هزار دلار تا ۱۸۰ هزار دلار متغیر بود. به قول منابع آگاه، خیلی از مهندسان حدود ۸۰ هزار، ۱۰۰ هزار یا ۱۲۰ هزار دلار سهام دریافت نمودند. این سهام از جانب مدیران بعنوان پاداش برای کسانی که عملکرد بالایی داشته اند، اعلام گردید.

اپل یک جنگ استعداد با شرکتها در سیلیکون ولی و ورای آن به راه انداخته و در این میان، شرکت مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) بعنوان یک تهدید آشکار ظاهر شده است. این شرکت در چند ماه گذشته حدود ۱۰۰ مهندس اپل را به استخدام خود درآورده است اما این مساله یک طرفه نبوده و اپل هم برخی از کارمندان کلیدی مِتا را جذب کرده است. این دو شرکت که قصد دارند در حوزه هدستهای حقیقت مجازی و حقیقت افزوده و اسمارت واچ محصولات جدیدی در دو سال آینده عرضه کنند، احیانا به رقیبان جدی در این عرصه تبدیل خواهند شد.

این پاداش بخشی از بسته های جبرانی معمولی اپل که شامل حقوق پایه، سهام و پاداش نقدی است، نیست. اپل گاهی پاداشهای نقدی بیشتری به کارمندانش می دهد اما میزان سهامی که به تازگی وعده داده است، غیرمعمول و از نظر زمانی مایه شگفتی شده است.

این برنامه پاداش برخی از مهندسانی که سهام دریافت نکرده اند و معتقدند فرایند انتخاب، سلیقه ای بوده است را خشمگین کرده است. ارزش برخی از پاداشهای داده شده معادل سهام سالانه ای بوده که به بعضی مدیران بخشی مهندسی داده می شود و اگر ارزش سهام اپل همچنان رشد کند، ارزش آنها هم افزایش پیدا خواهد نمود. ارزش سهام اپل سال جاری ۳۶ درصد رشد کرده و ارزش بازار این شرکت را به نزدیک سه تریلیون دلار رسانده است.

در این بین شرکت مِتا تلاشها برای جذب مهندسان نابغه از واحدهای حقیقت افزوده، هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار و سخت افزار اپل را مضاعف کرده است. این غول رسانه اجتماعی که فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ را اداره می کند و تمرکز خویش را به متاورس (جهان مجازی) و سخت افزار در ارتباط با آن معطوف کرده، افزایش حقوق قابل توجهی را عرضه نموده است.

فرار مغزها به حوزه های دیگری شامل تیم خودروی خودران اپل هم ضربه زده است. این شرکت که به دنبال ساخت چندین دستگاه نسل جدید همچون خودرو، هدستهای حقیقت مجازی و حقیقت افزوده و مدل های جدید آیفون است، باید قدرت مهندسی خویش را حفظ کند.

همزمان برنامه اپل برای بازگشت کارکنان به محل کار سبب نارضایتی برخی از کارمندان و جذب شدن مهندسان به شرکتهای دیگر شده است. باآنکه اپل بازگشت به دفاتر را به تاخیر انداخته اما در مقایسه با برخی از شرکتهای فناوری، رویکرد سخت گیرانه تری را در برابر فعالیت حضوری بکار بسته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اعلام نموده است انتظار دارد کارمندان شرکت حداقل سه روز در هفته و مهندسان سخت افزار چهار تا پنج روز در هفته در محل کار حضور پیدا کنند. مِتا و شرکتهای دیگر قصد دارند سیاستهایشان در این خصوص را منعطف تر کنند. اما اپل ماه جاری اعلام نمود کارکنانش احیانا برای مدتی همچنان به دورکاری ادامه می دهند. این شرکت بعد از لغو مهلت بازگشت به محل کار، اعلام نمود پاداش هزار دلاری به همه کارمندان اداری، فروشنده ها و کارمندان پشتیبانی فنی خود می دهد تا بتوانند تجهیزات خانگی خریداری کنند.





منبع:

You may also like