به گزارش سئو بوی مدیرمخابرات منطقه تهران اظهار داشت: مخابرات در جهت اصلاح تعرفه های مخابراتی، حذف حق اشتراک و دریافت هزینه ثابت حدود ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان برای نگهداری شبکه را پیشنهاد داده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، سید علی ملک جعفریان امروز در نشست خبری ضمن اشاره به پیشنهاد شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات در مورد تغییر و اصلاح تعرفه های مخابراتی اظهار داشت: این پیشنهاد در خصوص دریافت هزینه نگهداری شبکه از کاربران است به این مفهوم که پیشنهاد شده هزینه حدود ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان که مطابق با فرمول شورای رقابت محاسبه می شود، از کاربران دریافت شود. از طرفی، کاربران تا سقف این مبلغ می توانند در شبکه داخلی مکالمه داشته باشند و مبلغ اضافه بر این در قبض مشترکان محاسبه می شود.
وی افزود: الان نگهداری و توسعه شبکه مخابراتی کشور نیازمند پرداخت هزینه است و از این جهت شرکت مخابرات ایران خواهان افزایش نرخ نگهداری شبکه است. علاوه بر این، در صورتیکه با دریافت حق نگهداری شبکه موافقت شود، حق اشتراک خط تلفن حذف خواهد شد.
ملک جعفریان با اشاره به اینکه هزینه های مخابراتی در ۱۴ سال قبل بالانس نبوده و ضرورت توسعه همگون زیرساخت ها و متعادل شدن قیمت ها احساس می شود، اظهار داشت: برای مثال شرکت برق نسبت به سال ۶۸، ۱۷۰۰ درصد افزایش تعرفه داشته و سایر شرکتهای خدمات رسانی هم با عنایت به افزایش هزینه ها، افزایش تعرفه داشته اند اما در مخابرات این افزایش صورت نگرفته است.
مدیر مخابرات منطقه تهران اظهار داشت: وزارت ارتباطات در دولت جدید قول مساعد برای حل مشکل و اصلاح تعرفه های مخابراتی داده است و امیدواریم بتوانیم با یک عدد منطقی شاهد افزایش هزینه های نگهداری شبکه باشیم.
ملک جعفریان، متوسط درآمد از هر مشترک خط ثابت در تهران را ۸۵۰۰ تومان عنوان نمود و اظهار داشت: با عنایت به هزینه بالای نگهداری هر خط در صورتیکه بدهی یک مشترک در دو دوره پرداخت نشود، خط وی قطع خواهد شد. همینطور در صورتیکه مشترکی بیشتر از ۸۰ هزار تومان قبض پرداخت نشده داشته باشد، ارتباط وی مطابق با سازمان تنظیم مقررات حذف می شود.
مدیر مخابرات منطقه تهران افزود: برای آنکه بتوانیم در کل شبکه مخابرات طی پنج سال آینده نوسازی انجام دهیم، احتیاج به ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم.
ملک جعفریان اضافه کرد: پارسال مخابرات از سرقت سیم مسی و تجهیزات مخابراتی ۱۸ میلیارد تومان متضرر شده است که در این حوزه جلساتی با نیروی انتظامی داشته ایم و یک شبکه قضایی هم به بحث های در ارتباط با سرقت های مخابراتی اختصاص یافته است.
وی در مورد وجود انحصار در استفاده از امکانات مخابراتی و اعتراض شرکتهای اینترنتی از در اختیار قرار نگرفتن این تجهیزات اظهار داشت: الان در تهران دو میلیون و ۳۰۰هزار مشترک باند پهن وجود دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک، شرکتهای FCP از فضای مخابراتی ما استفاده می نمایند. مساله انحصار به هیچ عنوان واقعی نیست بلکه مخابرات در یک فضای مشارکتی به شرکت ها سرویس می دهد. الان انتقال پرسرعت به اپراتورهای موبایل و ارتباط سیم مسی برای شبکه هایی مانند شبکه شاد توسط مخابرات انجام می شود. همینطور تمامی پلت فرم های ویدئویی از زیرساخت های مخابراتی استفاده می نمایند.
مدیر مخابرات منطقه تهران اظهار داشت: ما علاقمند به توسعه شبکه دسترسی فیبر نوری هم هستیم تا بتوانیم اینترنت با سرعت یک گیگابیت در ثانیه به مشترکان عرضه نماییم. الان حدود ۸۰هزار کاربر از اینترنت روی فیبر در تهران استفاده می نمایند و به علت این که عملیات فیبرکشی سخت بوده و شهرداری هم مجوزهای لازم را نمی دهد، اجرای فیبرکشی با مشکلاتی روبروست اما امیدواریم با افزایش سرمایه گذاری و اصلاح تعرفه ها، بتوانیم شبکه زیرساخت شهری را هم توسعه داده و سرویس فیبر را برای کاربران عرضه نماییم.
وی در مورد وضعیت سرویس VDSL هم اظهار داشت: الان ۵۷هزار کاربر در سطح استان از اینترنت VDSL استفاده می نمایند و در صورتیکه سرمایه گذاری مناسبی در این بخش صورت گیرد، می توانیم این فناوری را به شکل جدی تری دنبال نماییم اما الان هزینه های رایج را نمی توانیم پاسخگو باشیم و باید به سمت نوسازی شبکه با افزایش حق نگهداری برویم.
ملک جعفریان درباره تأخیر زمان رانژه خطوط اینترنت در مراکز مخابراتی هم اظهار داشت: در بعضی مراکز با انباشت رانژه مواجه هستیم و مشکلاتی از این بابت وجود دارد که با هماهنگی رگولاتوری امیدواریم تا طی یک سال آینده زمان رانژه در این مراکز مخابراتی به روز شود اما این مورد هم هزینه های سنگین دارد.
منبع: سئو بوی
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، سید علی ملک جعفریان امروز در نشست خبری ضمن اشاره به پیشنهاد شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات در مورد تغییر و اصلاح تعرفه های مخابراتی اظهار داشت: این پیشنهاد در خصوص دریافت هزینه نگهداری شبکه از کاربران است به این مفهوم که پیشنهاد شده هزینه حدود ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان که مطابق با فرمول شورای رقابت محاسبه می شود، از کاربران دریافت شود. از طرفی، کاربران تا سقف این مبلغ می توانند در شبکه داخلی مکالمه داشته باشند و مبلغ اضافه بر این در قبض مشترکان محاسبه می شود.
وی افزود: الان نگهداری و توسعه شبکه مخابراتی کشور نیازمند پرداخت هزینه است و از این جهت شرکت مخابرات ایران خواهان افزایش نرخ نگهداری شبکه است. علاوه بر این، در صورتیکه با دریافت حق نگهداری شبکه موافقت شود، حق اشتراک خط تلفن حذف خواهد شد.
ملک جعفریان با اشاره به اینکه هزینه های مخابراتی در ۱۴ سال قبل بالانس نبوده و ضرورت توسعه همگون زیرساخت ها و متعادل شدن قیمت ها احساس می شود، اظهار داشت: برای مثال شرکت برق نسبت به سال ۶۸، ۱۷۰۰ درصد افزایش تعرفه داشته و سایر شرکتهای خدمات رسانی هم با عنایت به افزایش هزینه ها، افزایش تعرفه داشته اند اما در مخابرات این افزایش صورت نگرفته است.
مدیر مخابرات منطقه تهران اظهار داشت: وزارت ارتباطات در دولت جدید قول مساعد برای حل مشکل و اصلاح تعرفه های مخابراتی داده است و امیدواریم بتوانیم با یک عدد منطقی شاهد افزایش هزینه های نگهداری شبکه باشیم.
ملک جعفریان، متوسط درآمد از هر مشترک خط ثابت در تهران را ۸۵۰۰ تومان عنوان نمود و اظهار داشت: با عنایت به هزینه بالای نگهداری هر خط در صورتیکه بدهی یک مشترک در دو دوره پرداخت نشود، خط وی قطع خواهد شد. همینطور در صورتیکه مشترکی بیشتر از ۸۰ هزار تومان قبض پرداخت نشده داشته باشد، ارتباط وی مطابق با سازمان تنظیم مقررات حذف می شود.
مدیر مخابرات منطقه تهران افزود: برای آنکه بتوانیم در کل شبکه مخابرات طی پنج سال آینده نوسازی انجام دهیم، احتیاج به ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم.
ملک جعفریان اضافه کرد: پارسال مخابرات از سرقت سیم مسی و تجهیزات مخابراتی ۱۸ میلیارد تومان متضرر شده است که در این حوزه جلساتی با نیروی انتظامی داشته ایم و یک شبکه قضایی هم به بحث های در ارتباط با سرقت های مخابراتی اختصاص یافته است.
وی در مورد وجود انحصار در استفاده از امکانات مخابراتی و اعتراض شرکتهای اینترنتی از در اختیار قرار نگرفتن این تجهیزات اظهار داشت: الان در تهران دو میلیون و ۳۰۰هزار مشترک باند پهن وجود دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک، شرکتهای FCP از فضای مخابراتی ما استفاده می نمایند. مساله انحصار به هیچ عنوان واقعی نیست بلکه مخابرات در یک فضای مشارکتی به شرکت ها سرویس می دهد. الان انتقال پرسرعت به اپراتورهای موبایل و ارتباط سیم مسی برای شبکه هایی مانند شبکه شاد توسط مخابرات انجام می شود. همینطور تمامی پلت فرم های ویدئویی از زیرساخت های مخابراتی استفاده می نمایند.
مدیر مخابرات منطقه تهران اظهار داشت: ما علاقمند به توسعه شبکه دسترسی فیبر نوری هم هستیم تا بتوانیم اینترنت با سرعت یک گیگابیت در ثانیه به مشترکان عرضه نماییم. الان حدود ۸۰هزار کاربر از اینترنت روی فیبر در تهران استفاده می نمایند و به علت این که عملیات فیبرکشی سخت بوده و شهرداری هم مجوزهای لازم را نمی دهد، اجرای فیبرکشی با مشکلاتی روبروست اما امیدواریم با افزایش سرمایه گذاری و اصلاح تعرفه ها، بتوانیم شبکه زیرساخت شهری را هم توسعه داده و سرویس فیبر را برای کاربران عرضه نماییم.
وی در مورد وضعیت سرویس VDSL هم اظهار داشت: الان ۵۷هزار کاربر در سطح استان از اینترنت VDSL استفاده می نمایند و در صورتیکه سرمایه گذاری مناسبی در این بخش صورت گیرد، می توانیم این فناوری را به شکل جدی تری دنبال نماییم اما الان هزینه های رایج را نمی توانیم پاسخگو باشیم و باید به سمت نوسازی شبکه با افزایش حق نگهداری برویم.
ملک جعفریان درباره تأخیر زمان رانژه خطوط اینترنت در مراکز مخابراتی هم اظهار داشت: در بعضی مراکز با انباشت رانژه مواجه هستیم و مشکلاتی از این بابت وجود دارد که با هماهنگی رگولاتوری امیدواریم تا طی یک سال آینده زمان رانژه در این مراکز مخابراتی به روز شود اما این مورد هم هزینه های سنگین دارد.
منبع: سئو بوی