سئو بوی: دولت آمریکا حداکثر ۱۰ میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی تعیین کرد که به شناسایی هویت و مکان عوامل سایبری خرابکاری کمک می نماید که از جانب یک دولت خارجی، زیرساخت حیاتی آمریکا را هدف می گیرند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای اعلام نمود برخی از کارهای سایبری مخربی که زیرساخت حساس آمریکا را هدف می گیرند، ناقض قانون سوءاستفاده و کلاهبرداری کامپیوتری هستند و این نهاد یک کانال گزارش دهی دارک وب را بمنظور پشتیبانی از ایمنی و امنیت منابع احتمالی به وجود آورده است.

دولت آمریکا همین طور یک هاب آنلاین برای قربانیان حملات باج افزاری رونمایی نمود که در صورت وقوع حملات سایبری به شرکتها و نهادها کمک می نماید به منابع و مساعدت لازم آسان تر دسترسی پیدا کند.

وب سایت جدید به آدرس www.StopRansomware.gov ابتکاری است که توسط وزارتخانه های دادگستری و امنیت داخلی آمریکا به راه افتاده است.

وزارت دادگستری آمریکا در اطلاعیه ای اعلام نمود خیلی از منابع و اطلاعاتی که سازمانها برای رویارویی با حملات باج افزاری نیاز دارند، بطور معمول در وب سایتهای گوناگون پراکنده بوده است که احتمال غافل ماندن از اطلاعات مهم را افزایش می داد. این وب سایت اولین هاب مرکزی است که منابع مربوط به باج افزار را از همه سازمانهای دولت فدرال یکجا جمع کرده است.

راه اندازی وب سایت جدید و جایزه ۱۰ میلیون دلاری به دنبال سلسله حملات سایبری در سال میلادی جاری صورت گرفته که شاخصترین آنها حمله به شرکت کلونیال پایپ لاین و فلج شدن سیستم سوخت رسانی این شرکت و در نتیجه کمبود گسترده سوخت در ایالتهای کرانه شرقی آمریکا بود. وزارت دادگستری آمریکا اندکی پس از این رویداد به کلونیال پایپ لاین کمک کرد حدود ۲.۳ میلیون دلار از باجی که به هکرها پرداخت کرده بود را پس بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، حدود ۳۵۰ میلیون دلار باج به هکرها در سال ۲۰۲۰ پرداخت گردید که بیش از ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن داشت.





منبع:

You may also like