سئو بوی: یک شرکت کره ای نمایشگر او ال ای دی با قابلیت کشسانی ابداع کرده که تا ۳۰ درصد کش می آید. یک نمونه از آن در دستگاه مانیتور ضربان قلب استفاده شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ورج، سامسونگ در زمینه توسعه نمایشگرهایی که مانند کش لاستیکی در تمام جهات کشیده می شوند، به پیشرفت هایی دست یافته است. این شرکت ادعا می کند یکی از موارد استفاده آن ساخت ابزارهای فناوری پزشکی انعطاف پذیر است. پژوهشگران شرکت کره ای اخیراً یک نمایشگر OLED ابداع نموده اند که ۳۰ درصد کش می آید و همزمان عملکرد آن تغییری نمی نماید. آنها برای آزمایش این فناوری، نمایشگر را در یک مانیتور ضربان قلب با قابلیت کشسانی به کار بردند. این دستگاه مانند چسب زخم به پوست انسان می چسبد.
«یونگ جون یون» یکی از مهندسان سامسونگ در اطلاعیه ای در این زمینه می گوید: قدرت این فناوری به کاربر کمک می نماید تا اطلاعات بیومتریک خودرا برای مدت زمانی طولانی تر بررسی کند. علاوه بر آن لازم نیست کاربر هنگام خواب یا تمرین ورزشی ابزار را از پوست خود جدا کند، برای اینکه این وصله شبیه پوست انسان خواهد بود. همین طور کاربر می تواند اطلاعات بیومتریک خودرا به آسانی روی نمایشگر ببیند و نیازی به انتقال آنها به یک دستگاه دیگر نیست. هرچند این نمایشگر در مراحل ابتدایی توسعه است، اما حتی بعد از هزار بار کشیده شدن، عملکرد آن تغییری نمی نماید. شرکت سازنده این فناوری معتقد می باشد چنین نمایشگری در آینده می تواند از طیف مختلفی از سیستم های نظارت بر سلامت پشتیبانی کند. جزییات این تحقیق در ژورنال «ساینس ادونسز» انتشار یافته است.


منبع:

You may also like