به گزارش سئو بوی شرکت اپل بروزرسانی هایی برای اپلیکیشن چت ویدیویی فیس تایم نمایش داد و امکان برقراری تماس با چندین نفر را به آن افزود و این نرم افزار را با دستگاههای اندرویدی و ویندوز سازگار کرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این اقدام اپل را در رقابت مستقیم تری با شرکتهایی نظیر زوم قرار می دهد که در دوران پاندمی کووید ۱۹ محبوبیت فزاینده ای پیدا کردند و اولین اعلام مهم کنفرانس سالانه طراحان نرم افزار اپل بود.

اپل قابلیتهایی مانند مبهم کردن زمینه و بهبود صدا اضافه کرد که به قول کِرگ فدریقی، مدیر نرم افزار اپل، هدف آن ضبط جزئیات مکالمات در تماس های ویدیویی است.

کنفرانس طراحان جهانی اپل برای دومین سال پی در پی به علت پاندمی به صورت آنلاین برگزار می گردد در حالیکه معمولا هزاران طراح برنامه در آن شرکت می کردند وامیدوار بودند اپل به نگرانیهای آنها گوش کند.

مارکو آرمنت، طراح برجسته و مجری پادکست فناوری هفته گذشته در یک پست وبلاگ نوشت: مدیران اپل باید به دو حقیقت واقف باشند. یکی اینکه اپلیکیشنها برای اپل ارزش به همراه می آوردند و دیگری اینکه طراحان مشتریان را جذب می کند و این برنامه اپل نیست. آزار طراحان و القای اینکه آنها باید پای اپل را ببوسند چونکه به آنها اجازه می دهد میلیاردها دلار ارزش به پلتفرمشان اضافه کنند نه تنها حریصانه، بخیلانه و از نظر اخلاقی مذموم است بلکه فوق العاده اهانت آمیز به حساب می آید.

کنترل اپل روی برنامه هایی که در فروشگاه برنامه این شرکت عرضه می شوند و کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی که از فروش دیجیتالی دریافت می کند، تحت تفحص رگولاتوری قرار گرفته و در قلب شکایت ضد انحصارطلبی قرار دارد که از جانب شرکت اپیک گیمز مطرح گردیده است.

اپل اعلام نموده که مدل فعالیت فروشگاه اپ استور این شرکت با ایجاد فضایی برای اپلیکیشنهای پولی که مصرف کنندگان به آنها اطمینان دارند، بازار نرم افزار آنلاین را توسعه بخشیده است. این شرکت هفته گذشته به بررسی اشاره نمود که بر مبنای آن، اپلیکیشنها ۶۴۳ میلیارد دلار درآمد از صورتحساب و فروش پارسال داشته اند که ۹۰ درصد آن از پرداخت کمیسیون اپل معاف بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، نتایج نظرسنجی از بیشتر از ۴۰۰ طراح نشان داد طراحان مستقل کوچکتر که سالانه یک میلیون دلار یا کمتر درآمد دارند و هزینه کمتری پرداخت می کند در مقایسه با طراحان شرکتهای بزرگتر که هزینه بالاتری پرداخت می کنند، احساس مثبتی نسبت به ارزشی که اپل فراهم می آورد، دارند.





منبع:

You may also like