به گزارش سئو بوی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست اظهار داشت: الصاق تمبر روی بسته ها و پاکت های پستی بین المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشور، از سر گرفته شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، تمبر پستی یک ابزار ارتباطی و رسانه ملی اثربخش است که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و پیوندی مستحکم بین مردمان سرزمین ها و کشورهای مختلف از هر ملتی، مذهبی، زبانی و نژادی برقرار می کند. تمبر رسانه ای مصور و دیداری است که با زبان تصویر با همه سخن می گوید. زبانی که احتیاج به مترجم ندارد و هرکس آنرا می شناسد. زبانی که پیامش از تمامی تقسیم بندی های جغرافیایی، نظام های سیاسی و طبقه بندی های اجتماعی عبور کرده و بی هیچ دخل و تصرفی به مخاطب می رسد.
هنگامی که آلبوم های تمبر را ورق می زنیم، در بین انبوه این قاب های کوچک تمبرهایی به چشم می خورد که تصویر افراد و شخصیت های به نام و بزرگ بر آن حک شده است. در کشور ما خیلی از تمبرهای پستی خیره کننده، آن دسته از تمبرهایی است که حقیقت رویدادها، وقایع و تاریخ و چهره شخصیت های برجسته تاریخ ساز و نخبگان کشور را که در اعتلای فرهنگ و عظمت ایران اسلامی نقش پرارزش داشته و دارند، به تصویر کشیده است.
محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در سالهای گذشته به اهمیت استفاده از تمبر بعنوان هویت و تاریخ کشور اشاره کرده و گفته بود «تمبر موضوعی تزیینی نیست و صنعت بسیار بزرگی در دنیا دارد و در خیلی از کشورها الصاق تمبر به مرسولات حذف نشده چون که تمبر تاریخ این کشورها است» و بر همین مبنا تاکید کرد که تا قبل از آخر دولت هم تمبر بعنوان میراث پست و نماد فرهنگی پست به بسته های پستی برگردد.
به قول او، تمبر یکی از رسانه های مهم فرهنگی در کشور است و حفظ تمبر احتیاج به تلاش جدی تر دارد. ما مکان های تاریخی، رویدادهای مهم و میراث های ماندگار بسیاری داریم که می توانیم با تمبر آنرا به تمام دنیا ارسال نماییم، اینها سبقه تاریخی دارند. زمانی که تمبرهای مختلف چاپ و در دنیا منتشر می شود و در کلکسیون های دنیا قرار می گیرد، می تواند فرهنگ غنی کشور را نشان دهد.
در این راستا حسن عمیدی -مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان ها و ارتباطات شرکت ملی پست- در گفتگو با ایسنا از بازگشت تمبر به مرسولات پستی اطلاع داد و اظهار داشت: تا ۱۰ سال پیش، تمبر بعنوان یک هزینه پستی حساب می شد و مردم با خرید تمبر، مبلغ پستی را پرداخت می کردند. با گذشت زمان و الکترونیکی شدن فرآیندهای پستی و بروز فناوری های نوین مانند توکن، تمبر از چرخه پستی خارج شد.
عضو شورایعالی تمبر با اشاره به اینکه دستور وزیر ارتباطات این بود که تمبر به چرخه پستی برگردد، اضافه کرد: از حدود ۱۵ روز پیش، الصاق تمبر روی بسته ها و پاکت های پستی بین المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشورمان، از سر گرفته شد.
عمیدی تصریح کرد: نگاه ما هم برای این کار، یک نگاه فرهنگی است به جهت اینکه بتوانیم تمبر که یک سفیر فرهنگی و نشان دهنده شخصیت ها و رویدادهای مهم کشور است را به دنیا معرفی نماییم. الصاق تمبر به مرسولات، در گام نخست، برای بسته های بین المللی است و امید داریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته، الصاق تمبر به بسته های داخلی هم صورت گیرد.
منبع: سئو بوی
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، تمبر پستی یک ابزار ارتباطی و رسانه ملی اثربخش است که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و پیوندی مستحکم بین مردمان سرزمین ها و کشورهای مختلف از هر ملتی، مذهبی، زبانی و نژادی برقرار می کند. تمبر رسانه ای مصور و دیداری است که با زبان تصویر با همه سخن می گوید. زبانی که احتیاج به مترجم ندارد و هرکس آنرا می شناسد. زبانی که پیامش از تمامی تقسیم بندی های جغرافیایی، نظام های سیاسی و طبقه بندی های اجتماعی عبور کرده و بی هیچ دخل و تصرفی به مخاطب می رسد.
هنگامی که آلبوم های تمبر را ورق می زنیم، در بین انبوه این قاب های کوچک تمبرهایی به چشم می خورد که تصویر افراد و شخصیت های به نام و بزرگ بر آن حک شده است. در کشور ما خیلی از تمبرهای پستی خیره کننده، آن دسته از تمبرهایی است که حقیقت رویدادها، وقایع و تاریخ و چهره شخصیت های برجسته تاریخ ساز و نخبگان کشور را که در اعتلای فرهنگ و عظمت ایران اسلامی نقش پرارزش داشته و دارند، به تصویر کشیده است.
محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در سالهای گذشته به اهمیت استفاده از تمبر بعنوان هویت و تاریخ کشور اشاره کرده و گفته بود «تمبر موضوعی تزیینی نیست و صنعت بسیار بزرگی در دنیا دارد و در خیلی از کشورها الصاق تمبر به مرسولات حذف نشده چون که تمبر تاریخ این کشورها است» و بر همین مبنا تاکید کرد که تا قبل از آخر دولت هم تمبر بعنوان میراث پست و نماد فرهنگی پست به بسته های پستی برگردد.
به قول او، تمبر یکی از رسانه های مهم فرهنگی در کشور است و حفظ تمبر احتیاج به تلاش جدی تر دارد. ما مکان های تاریخی، رویدادهای مهم و میراث های ماندگار بسیاری داریم که می توانیم با تمبر آنرا به تمام دنیا ارسال نماییم، اینها سبقه تاریخی دارند. زمانی که تمبرهای مختلف چاپ و در دنیا منتشر می شود و در کلکسیون های دنیا قرار می گیرد، می تواند فرهنگ غنی کشور را نشان دهد.
در این راستا حسن عمیدی -مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان ها و ارتباطات شرکت ملی پست- در گفتگو با ایسنا از بازگشت تمبر به مرسولات پستی اطلاع داد و اظهار داشت: تا ۱۰ سال پیش، تمبر بعنوان یک هزینه پستی حساب می شد و مردم با خرید تمبر، مبلغ پستی را پرداخت می کردند. با گذشت زمان و الکترونیکی شدن فرآیندهای پستی و بروز فناوری های نوین مانند توکن، تمبر از چرخه پستی خارج شد.
عضو شورایعالی تمبر با اشاره به اینکه دستور وزیر ارتباطات این بود که تمبر به چرخه پستی برگردد، اضافه کرد: از حدود ۱۵ روز پیش، الصاق تمبر روی بسته ها و پاکت های پستی بین المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشورمان، از سر گرفته شد.
عمیدی تصریح کرد: نگاه ما هم برای این کار، یک نگاه فرهنگی است به جهت اینکه بتوانیم تمبر که یک سفیر فرهنگی و نشان دهنده شخصیت ها و رویدادهای مهم کشور است را به دنیا معرفی نماییم. الصاق تمبر به مرسولات، در گام نخست، برای بسته های بین المللی است و امید داریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته، الصاق تمبر به بسته های داخلی هم صورت گیرد.
منبع: سئو بوی