گروهی از نمایندگان دموکرات در نامه ای به مدیرعامل فیسبوک، از وی خواستند درباره جزئیات طرح عرضه نسخه اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان توضیح دهند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مارک زاکربرگ ماه گذشته گزارش بازفید درباره تلاش این شرکت برای طراحی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کاربران خردسال را تایید نمود. ساخت این اپلیکیشن جدید به صورت داخلی در فیسبوک اعلام گردید اما هنوز ارائه نشده است. اینستاگرام هم اکنون شرط سنی حداقل ۱۳ سال را برای عضویت کاربران در این اپلیکیشن الزامی کرده است.

سناتورهای آمریکایی شامل اد مارکی، ریچارد بلومنتال و نمایندگانی نظیر لوری تراهان و کتی کاستور نامه ای را امضا کردند که در آن نگرانیهای جدی خویش را نسبت به توانایی فیسبوک برای پشتیبانی از حریم خصوصی و سلامت روانی کودکان ابراز کرده بودند.

این قانونگذاران نوشتند: فیسبوک باید تضمین کند هر پلت فرم یا پروژه جدیدی که کودکان را هدف می گیرد، باید نخست سلامت روانی آنها را در اولویت قرار دهد و ما درباره این که فیسبوک آماده است به چنین تعهدی عمل کند، بدبین هستیم. آنها به نقصها قبلی محصولاتی نظیر مسنجر کیدز اشاره کردند که اجازه داده بود کودکان با افرادی مکالمه کنند که مورد تایید والدینشان نبوده اند. باآنکه نقصها نرم افزاری متداول می باشد اما نمونه مذکو، ر تهدیدات حریم خصوصی برای کودکان در فضای آنلاین را نشان داده است و گواهی بر ناتوانی فیسبوک برای پشتیبانی از کودکانی است که آنها را به پلتفرمش دعوت می کند.

در این نامه به فیسبوک تا ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) مهلت داده شده تا به پرسشهایی که درباره محصول ویژه کودکان وجود دارد، پاسخ دهد.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه پرسشهایی را درباره نحوه مدیریت اطلاعات خصوصی کاربران خردسال و این مورد که آیا اطلاعات بعد از حذف حساب کاربری آنها حذف خواهد شد، مطرح نمودند. همینطور از فیسبوک خواستند متعهد شود کودکان را هدف تبلیغات هدفمند قرار نمی دهد و از قابلیتهایی که برای اعتیادآور کردن اپلیکیشنها طراحی شده اند، استفاده نمی کند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، در جلسه ماه گذشته قانونگذاران آمریکایی با مدیران شرکتهای بزرگ فناوری، اعضای هر دو حزب حاکم در آمریکا زاکربرگ را در مورد تأثیر منفی فیسبوک و اینستاگرام بر سلامت روانی کاربران خردسال، هدف انتقاد قرار دادند. همینطور یکی از نمایندگان خواهان پاسخگویی مدیرعامل فیسبوک درباره کاربران خردسالی شد که دستورالعملهای سنی اینستاگرام را دور زده و از این پلت فرم که پر از پستها، ویدئوها و تبلیغات ویژه بزرگسالان است، استفاده می نمایند.





منبع:

You may also like