سئو بوی: مدیرعامل ایرانسل از ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت در ایران و دستیابی ایرانسل به سرعت ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه در شبکه‌ی ۵G ایران آگاهی داد.

به گزارش سئو بوی به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در این تست سرعت که ظهر روز ۲۰ بهمن ۹۹ در ساختمان مرکزی ایرانسل انجام شده و دکتر بیژن عباسی آرند تصویری از آنرا در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر نموده است، سرعت دانلود ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۱۰۹ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است. ‏
بیژن عباسی آرند با اشاره به این گزارش، در صفحه‌ی اینستاگرام خود اعلام نموده است: بااینکه بالاترین عدد ثبت شده در این تست، برابر با ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود بوده است، اما همکارانم با تست هایی که در بهمن ماه انجام داده اند، معمولاً سرعت هایی بین ۳ تا ۳.۵ گیگابیت را مشاهده می کنند که این نوید را می دهد تا به زودی بتوانیم سرعت دانلودی در محدوده‌ی ۴ گیگابیت بر ثانیه را هم تجربه نماییم.
وی اضافه کرد: با این وجود، رکورد ثبت شده در روز گذشته توسط این تیم، بالاترین رکورد سرعت منتشر شده‌ی اینترنت در ایران است که تابحال و با بهره بردن از این فنآوری، به ثبت رسیده است.
عباسی آرند اشاره کرد: قبل از این، سوم دی ماه امسال، با تلاش بی وقفه‌ی همکارانم در ایرانسل، با ثبت سرعت بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، رکورد سرعت اینترنت ایران باز هم به نام ایرانسل ثبت شده بود.
اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، نخستین بار ۲۸ تیر ۱۳۹۶ در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۵G به صورت پایلوت رونمایی نمود و بعد از آن، در اول مرداد ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، فناوری ۵G با راه اندازی اولین سایت نسل پنج ایرانسل در پژوهشگاه ICT، توسط رئیس محترم جمهوری، افتتاح و به عموم مردم، ارائه شد. ایرانسل از آن روز تاکنون، تنها اپراتور عرضه کننده‌ی ۵G در ایران است.
هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت ۵G ایران، در ساختمان مرکزی ایرانسل رونمایی و سرعت ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود، در حضور خبرنگاران ثبت گردید. ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹ نیز ایرانسل سومین سایت ۵G خود و نخستین سایت فضای بیرونی را در دانشگاه تربیت مدرس تهران راه اندازی نمود.
ایرانسل توسعه‌ی فناوری ۵G را بعنوان سنگ بنای اقتصاد دیجیتال در دستورکار قرار داده و به زودی در پارک آب و آتش تهران، چهارمین سایت نسل پنج تلفن همراه ایران را راه اندازی می نماید. به این ترتیب، علاوه بر کاربرانی که دارای گوشیهای با قابلیت پشتیبانی از ۵G هستند، حتی کاربرانی که گوشی تلفن همراهشان قابلیت اتصال به شبکه‌ی نسل پنج را نداشته باشد هم می توانند به صورت Hotspot و با بهره گیری از پوشش مودم وای فای ۵G ایرانسل، تفاوت در سرعت را تجربه کنند.


منبع:

You may also like